Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 609 ggr
Ambellah
0

Snälla hjälp mig!! :(

Hej! Ska försöka ta dethär kortfattat för att få så snabb hjälp som möjligt.

Jag har två kaniner som jag har haft sele på i ca 1- 1,5 vecka som dem får ha när dem springer ute i hagen och äter gräs, dem har aldrig brytt sig särskilt mycket..

Men idag när jag skulle sätta på ena kanin selet började hon ruska osv så jag antog att hon ville ner selet var på och trodde hon inte ville gosa bara så jag satte ner henne och sen skulle jag rätta till det(det hade åkt åt sidan), då flög hon rakt upp i luften!!

Hon hade sån himla panik så man fick inte röra henne, trodde hon trasslat in sig brytit benet osv. men så var det inte. Selet satt precis som det skulle! Va i hela friden var problemet då???!???! Jag fick inte röra henne hon fräste.. var så himla rädd att hon gjort sig illa osv:S

Jag hämtade handduk och transportbur, "tvångsupptoghenne" mot hennes vilja, hon har aldirg sprattlat så mycket förut.. la handduken över hennes huvud så hon blev en aning lugnare

Tog av henne selet, satte ner henne, kontrollerade att hon inte gjort sig illa, rygg, mage, fyra tassar och ben, svans sen klappade jag henne lugnande på huvudet och gav henne lite extra pellets.

Det visade sig sen att det var halsen… hon får panik om jag rör vid halsen!!! Selet satt som vanligt (två fingrars mellanrum) så förstår inte varför hon är så rädd :/

Snälla hjälp! Vad kan ha hänt?

Hur får jag bort hennes rädsla??

Ska jag låte henne vara / plocka mer med henne?

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!

Är så himla rädd :'(

(kanske inte passar här men prövar att få hjälp ändå)

Mvh Alice och Morpen :)

Pelzi
0

ha du kollat så hon inte har ont på halsen?

För det kan vara en tumör eller blåmärke bara.

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Ambellah
0

Hur vet man om dem har blåmärke? Och tumör är väl som en knöl?

Det har ju gått bra förut så..

Ska kolla om någon timme :)

Mvh Alice och Morpen :)