Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 992 ggr
[crashpapercut]
0

Sanna + Timo - Tjuvparning

Förra veckan lyckades Timo komma ut på kärleksjakt och hoppade in till Sannas hage. Jag är inte säker på om det tog sig, men jag tänkte ändå lägga ut en annons om det skulle finnas något intresse för denna kullen.

Moonlight Star "Sanna"
Svart m. Vita tecken
E: Lyckan's Balthzar
U: Svartå's Midsummer Possession

Sanna kan ofta ha lite humör men visar inget ont eller så, utan det är när hon är brunstig som hon kan visa lite aggresiva saker.                Nu för tiden tävlar hon ingenting eftersom hon inte tycker att det är lika kul längre att åka iväg och komma ut på tävlingsbanorna. Men hemma hoppar hon riktigt fint med fart och tar sig över hindren med sin kompakta kropp väldigt lätt.

Klassning:
Rak: Svår
Krok: Svår
Höjd: ELIT
Längd: Tävlar ej

Skärbo's Nya Tider "Timo"
Viltgul
E: Liwett's GD CH Atlantic Thunder
U: Jump n' joy's Bridget Jones

Timo är den snällaste kaninen jag har här hemma. Han har aldrig visat något ont mot någon. Det är full fart på honom hela tiden och han vill gärna inte sitta någon längre stund för att mysa.                   Han är lång och slank. Han tar hindren väldigt lätt och flyger över väldigt lätt och häftigt. Timo är ganska ny i svåren och han kan lätt bli lite vimsig och ofokuserad. Men detta tror jag blir bättre när han tävlat lite mer. Timo är väldigt lik sin pappa Thunder - inte nån jättestor kanin, men detta spelar mindre roll när han har ett sådant hjärta och en sådan vilja. Så fort kan kommer ned på backen är det full fart som gäller!

Klassning:
Rak: Svår
Krok: Svår (ostartad)
Höjd: ELIT
Längd: Ej elit, 1 pinne ( startad 1 gång)

Detta blir första kullen för både Sanna och Timo.

De är inte släkt med varandra!

Maila på, swensson96@hotmail.com om du är intresserad eller undrar något.

[crashpapercut]
0

Nu är det förhoppningsvis lite mindre än en vecka kvar tills bebisarna kommer :)

Baby-Blue
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vad är föräldrarna för ras?:P

[crashpapercut]
0

Mamman är dvärgvädur och pappan är vädurskorsning :)

[.Jylle.]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Kan man få se en bild på dom?

[crashpapercut]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom mamman inte tävlar längre så har jag endast gamla hoppbilder på henne, men detta är ju alltid något.

[crashpapercut]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och detta är pappan.