Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 6681 ggr
twinkle
0

Hårigga hoppare

Är det nån mer än jag som hoppar med en lurvig kanin.Min kanin Baddarn är ju en lejonhuvad kanin.Flört

Twinklys
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Chania är en riktig lurvis och har (otroligt nog) tagit sig upp till msv i rak! ;)

(bild och film ^^)

KaninPiggelin
0

Jag vet många lurviga kaniner som är duktiga på o hoppa Glad

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Popstar
0

Erica Svensson har ju en riktig duktig en, Black Surprise =)

Han är i medel rak (ostartad) och på sin andra medelstart i krok gick han på 0+0 och fick pinne =)

Jetaime
0

Jag har några tussar jag också :)

Gucci, som är msv**/msv
och hennes bebisar (som bara startat några få gånger och inte har några pinnar än):
Killed By A Train
What Doesn't Kill You
Get Me Started
Have You Waited Long

Gucci är lejonhuvad dvv och bebisarna är korsning mellan lejonhuvad dvv och angora/vädurskorsning.

Har även hoppat lite smått med mina teddysar, men ingen av dom tävlar direkt, har dock hängt med på någon tävling :)

twinkle
0

vilken färg är Gucci?

Jetaime
0

#5 Svart wt :)

hjartelyckanskaniner
0

Felizia Håkanssons kanin Hugo är en duktig hoppare han med:)

han har precis kommit upp i msv.

Jag har en dvv fuchs men hon tar inte i när hon är på tävlingar så hon har bara hoppat final en gång:) Men hemma så hoppar hon lätt som bara den över kompostgallerna på 1m höjd:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Nickel
0

Har en lejonhuvad dvv, även om han nt är så hårig längre :P Han är iaf msv i rak och har två pinnar i krok lätt. :)

twinkle
0

Är det nån som har en helt lurviga som angora?

eamy
0

jag har en riktig hår boll xD

han är fuch hermelin och lejonhuvad så hår är det överallt på min lilla krabat :P

men inte så duktig i hoppnig, men tävlar för att det ska hände lite kul i hans liv :P ligger på rak lätt nu:p

bilden: när han fäller har inte då mycket hår då men :p

gaabriellaaa
0

min sune är väl inte jättehårig men mer hår än en dvv har han allt ;) klassad msv i både rak och krok och har en pinne i längd

han är inte så hårig på bilden .. det var värre när han var liten :)

gaabriellaaa
0

#11 en bild från när han var liten

sotlynx
0

Jetaimes Mirijam kan hoppa! .. När hon vill! ;)

twinkle
0

#10 Det är en son kanin jag har och det var det jag frågade om

eamy
0

#14 va fattar inte, :S

twinkle
0

Ja hella den här grejen var en fråga om nån hoppade med en licka lurvig kanin.

eamy
0

jaha haha xD

sotlynx
0

#14 Mirijam är tedduyädur! Hon har 10cm lång päls! Men jag måste klippa den varje månad, annars vägrar hon hoppa…

eamy
0

#18 haha det skulle nog behövas på min ninis i sommar :) ska nog pröva det han kanske orkar mer då??

[Djurlinnea]
0

Min lurvis kan hoppa! ;D Dock bara 10cm (: Har tänkt starta henne någon gåång men hon måste först vänja sig vid selen och så måste ett längre koppel köpas in! (:

Hon är inte en som älskar att hoppa eftersom hon har ju inga hoppgener men ställer jag in 2-3 hinder i hagen så hoppar hon dom flera gånger på rad! (: Dom så gillar hon inte att hoppa högre än 10cm (: då lyfter hon ner den bommen som är högre och så hoppar hon ;D

twinkle
0

Här kan ni få se en av mina kaniner hoppa1:32 hoppnig i paddal 53 visningar - 2 månader sedan

Fridaaaa
0

Ska testa att hoppa mer med min Flizan till våren, i sommar gick det sådär xD Måste skaffa mycket bättre hinder, det jag har är inte alls bra :S Inte tillräckligt bred tyvärr (gjorde det innan jag visste mått man skulle ha)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sofia-81
0

Jag har en teddyvädur som är hel galen att hoppa över hinder, tävlade med henne i lätt rak på Grand gala i Helsingfors. Hon rev endast 2 hinder i första omgången och i andra omgången så rev hon också 2. Så hon var mycket duktigare än min dvärgvädur som protesterade nästan helt och hållet kom endast halva banan med honom så tog tiden slut. Men det bästa med min teddyvädur är att hon är alltid så frivillig att hoppa. Direkt hon ser ett hinder så vill hon börja hoppa, hinner knappt lägga ner henne före hon börjar ta och rikta sig mot hinderna.

ElinJL
0

#1 Gud vilken duktig! :)

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com

Workingdog
0

Jag hoppar med min lejonhuvade kanin :) Hon var köpt som kel och hennes syrra vill inte hoppa alls. Men hon tycker det är sjukt roligt :) Har bara startat 2 ggr än så länge, en i mini då hon gick på 1+0 och kom 2a :) Och en gång i rak lätt ny, då fick hon 2 fel i grundomgången och kom inte vidare till final :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Jetaime
0

#9 mina bebisar har ju angora i sig (farfar var angora) och den det syns mest på är väl Travis.. :) Har dock inga nya bilder på honom när han hoppar.. men när han var mindre finns det en del..

Första tävlingen ^^

ElinJL
0

Min lilla skit är ju gansak hårig :P

Har bara startat med honom 2 gånger och då i mini båda gångerna, första gången kom han 2:a eller 3:a och andra gången vann han så nästa gång ska vi starta lätt! :)

/Elin 
Medarbetare på Tävlingshundar

Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com

Pylva
0

Nisse :) En hårig liten djuraffärs kanin ^^

Krok: Msv
Rak: Lätt 1 p.

Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Elit

På sin tredje start, knep han sin första pinne, genom att skutta runt banan på totalt 0 fel! :) Dubbelnolla med andra ord ^^

[AlboKaniner]
0

har en jätte hårrig hoppare, också har min bästa kompis en också, jag laddar upp bilden på MIN fluffiga hoppare här, sedan lägger jag in bilden på min kompis håriga hoppare!

[AlboKaniner]
0

Nu kommer min kompis håriga hoppare… FREDDY!!!!

Paulinaborg
0

Jag har två lurvbollar som hoppar ;P

Här kmr bild på en av dom ;)

twinkle
0

#30 Den ser ut som min lilla Baddarn

Kaninhopp
0

Hihi, nu puttar jag upp den här tråden lite!

Jag har en hårig liten sak som jag tävlar i hoppning med :) Han är klassad:

Rak: Lätt 2 pinnar

Krok: Lätt 1 pinne

Han har aldrig startat höjd eller längd men funderar på att starta längd med honom :) ♥

Sofia-81
0

Jag har 2 teddyvädurar som jag tävlar med här i Finland.

Magnolia

Rak: Lätt 1pinne

Höjd: Ej Startat

Längd: Ej Startat

--------------------

Selina

Rak: Lätt 2 pinnar

Höjd: Ej startat

Längd: Ej startat

Magda
0

#34 åh vad gulligt det där såg ut Skrattande som en leksaks kanin på språng *S* Kyss

NaDa...
0

I min kaninklubb så finns det massa håriga kaniner, lejonhuvade, dvärgvädurlejonhuvade och en riktig luddis, Grållan.

En av de luddiga kaninerna har vunnit ÅM i kaninhoppning ( Ålänska mästerskapen), och med samma förare så kom en annan 3a i ÅM

Slänger in en bild på grållan, Som (på träning) har klarat 60 cm.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Sofia-81
0

#35 Tack! Jo, hon är nog nästan som en leksakskanin, eftersom hon gillar att vara i famnen, hur länge som helst tills man inte orkar hålla i henne nå mer. Och på hoppbanorna är hon ganska säker. Trodde inte att man skulle få en sådan trevlig kanin att hoppa med på tävlingarna. Får bara se hur långt de här mina teddisar blir uppklassade eftersom ingen annan teddyvädur har blivit uppklassad i Finland till medelsvår.Skrattande Bild #34 Magnolia och bild #37 Selina