(K) Japantecknad hopp lurvis
Nu söker jag en japan till uppfödning och hoppning då jag vill hpppa men fortfarande föda upp lurvisar. Vill hälst ha blå ögd, men är inget måste. + om kaninen har bra teckning och härstamm/stamtavla.
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Den kan ju inte vara japan, blåögd och ha stamtavla ;)
#1 Dårå?? Kan vell ha stammtavla fast den är wiener??
Elin.
Är inte så haj på det här med stamtavlor o sånt, rätta mig om jag har fel. Men den kan bara ha härstamningsbevis om den är blåögd? Eftersom wiener inte är någon godkänd teckning? :)
Som sagt, rätta mig om jag har fel :P
#3 Kan dom inte ha stammtavla om dom inte går att ställas ut?? Min kompis har en wiener med stamm
Elin.
Jag tror inte det. I så fall har dem ett härstamningsbevis tror jag.
#2 visst kan den väl ha stamtavla. Men oftast är det ju härstamningsbevis. Det var så jag menade.
#6 Ok, då förstår jag.. Men jag tänkte att whut ever. Stammtavla eller härstamm är inget måste, men vissa har ju stamm ändå till sina kaniner.
Elin.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har stamtavlepapper & märker mina ungar med ringar (även wiener) av den anledningen at folk ska kunna lämna tillbaka kaninen till mig om dom tröttnar på den. Så ringmärkningen är bara något för att kunna "identifiera" kaninen så jag vet att den verkligen kommer ifrån mig. Att jag skriver på stamtavlepapper är bara för att jag är medlem i SKAF & har uppfödarnummer och då tycker jag det är enklare att fylla i ett stamtavlepapper än att göra egna härstamningsbevis, men dom används som härstamningsbevis
Men en wienertecknad kanin (dvs blåögd, vit klo, vit fläckar/mönster mm) är INTE utställningsbar.
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#8 Syftade på att du har det på Celia om du undrar
Elin.
# 9 Celia går inte att ställa ut pga att hon var för gammal för benring & så har hon uppåtöron (dvärgvädur)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#10 Men hon har stamm
Elin.
# 11 Hon har stamtavlepapper men det räknas inte som stamtavla
#12 Aha, trodde det va stamm
Elin.