0+0?
Jo jag vet inte så mycket om kaninhoppning ännu och är fortfarande ny inom sporten, så jag ser på vissa bloggar att dem skriver tex : Jaa det vart 0+0 så 1pinne idag!!"
Jag vet vad pinne är men 0+0 eller 3+4 vad är allt det där?
Tacksam för svar då jag ska debutera med min kanin inom 2veckor 
Kram Emelie och djuren!<3
Det är typ att kaninen hade 0 fel i första omgången och 0 fel i finalen. Så 3+4 blir 3 fel i första omgången och 4 fel i finalen. :)
/ Tilda
Jaha, är det alltid så att en kanin går till final? Eller är det att den måste ha visst många fel för att inte komma till final? 
#2 Nej, kaninen går inte alltid till final, jag tror att det beror på hur många fel de andra kaninerna får. :)
/ Tilda
#2 Det finns olika bedömningar som man går efter. Så då kan t.ex. hälften komma till final på en viss bedömning och ibland kanske alla som går i mål får komma till final och då är det en annan bedömning. Det beror också på hur många startande kaniner det är. 
0+0 resulterar dessutom alltid till att man får en pinne ^^ (inte i mini då, där det inte delas ut pinnar)
#5 Det visste jag :D Men om man går till final om man säger att man har 1 fel i grundomgången sedan får man typ 5 fel i finalen, får man en pinne då? Eller är det ett visst antal fel i grundomgången+finalen som avgör om man får en pinne? 
#6 Inte säker men jag tror att kaninen får ha max 2 fel i första och 2 fel i andra omgången för att få en pinne. Och så beror det ju på hur många pinnar som delas ut. :)
/ Tilda

#7 nej den kan ha max 4 fel för att få pinne, sen spelar det ingen roll hur felen är uppdelade! Den kan lika gärna ha gått på 0+4 eller 3+1 :)
#8 Okej, bra att du rättade mig, trodde att det var som jag eller du skrev. :)
/ Tilda
#8 Vad bra :) Då tror jag att jag fattar så om man får 1 fel i grunden och sedan 3 fel i finalen då får man en pinne? (Beroende på hur många pinnar som delas ut) 

#10 ja precis, du kan få pinne. Men det beror ju också helt på hur de andra kaninerna går, om dom går bra så får man nog inte pinne på det.
Sen om man har 2 fel i grunden betyder inte det att man kommer till final heller :) Utan om det är 21 starter och en tredjedel till final, och så är det typ 8 som har gått på 1 eller 0, så kommer inte 2orna vidare :)
#11 Okej men om det är typ 4 anmälda ( Med mig) kommer man nog vidare, eller?

#12 oj jo men om det är så få brukar man köra bedömning D tror jag att det är ( har inte koll på vad som är vad ) och då kommer alla som går i mål vidare till final.
Är det mini eller lätt du ska starta ?:)
#13 Jaha :) Lätt-ny och antagligen mini 
#13 har inte läst allt men jepp, det heter bedömning D när alla som går i mål får hoppa final :)

#14 med 2 olika kaniner då? eftersom man inte får hoppa mini och lätt på samma tävling :)
#16 Aa, antagligen. Inte säkert om jag ska starta med andra kaninen :)

#17 aha okej :)
#17 Blir inte mini då ena tjejen inte är debutklar