(S) Hoppkanin?
Detta är annons jag verkligen inte vill sätta ut, som jag borde satt ut för längesen men det känns så otroligt tufft.
Jag leta nytt hem till min lilla tjej Lii (Je t'aime´s Have You Waited Long).
Det har varit tufft att fatta beslutet, men ibland får man tyvärr inse att det inte funkar.
Lii kommer efter en kull mellan Golden´s Curious Pico Bello "Curre" och Je t'aime's Gucci "Gucci". (Båda är mina kaniner, men kullen togs ej hos mig)
Hon är född 29 april 2010, så 1år och 1månad.
När kullen planerades och togs var tanken att jag inte skulle ha någon av ungarna. Men när de väl kom blev jag ganska snabbt kär i denna tjej. Hon fånga mig direkt. Och när de var leveransklara fick hon flytta hem till mig. Tanken var att ha henne till hoppning. Men mitt intresse för hoppning hade svalnat vid det laget så det blev aldrig av. Hon starta ca 2 gånger med sin uppfödare, dock utan några resultat. Lii var ganska sen i utvecklingen och har behövt tid att mogna.
Anledningen till att jag letar nytt hem: Lii är en kanin full med energi. Älskar springa i sele och upptäcka nya saker. Dock väldigt osäker och rädd. Jag har verkligen kämpat för att få hennes förtroende, dock utan resultat. Hennes mamma var lika dan som yngre men vi har byggt upp en bra och stark relation. Dock verkar Lii och jag inte alls kunna bygga denna relation. Liis osäkerhet och rädsla gör också att hon kan "anfalla" i buren. När hon är brunstig försöker hon också bitas och kan var riktigt hemsk. Jag tror dock inte Lii är agresiv. Hon behöver bara någon som kan bygga upp hennes självförtroende, och hon kan skapa en trygghet hos.
Det jag söker: För mig är det viktigt att personen är kaninvan! Hon är verkligen ingen "nybörjarkanin", eller en kanin för mindre barn.
Hon bör komma till någon som vill ge henne mycket motion, inte bara i hage utan i sele också, så hon får tänka och blir stimulerad. En önskan är även att hon får komma ut lite på tävlingsbanorna, inte ett krav. Men jag tror att med hennes högresta kropp och en vikt på strax över 2kg skulle hon kunna lyckas bra.
Jag har ingen brottska att få iväg Lii, utan är noga med vart hon hamnar. Lämnar även gärna ut henne på foder först. Ett krav är dock att du inte bor allt för långt borta (Lii finns utanför Malmö/Skåne).
Mejla gärna frågor om du har några. Kollar inte in här så ofta nämligen. Men svarar här när jag tänker på det.
christinabrodin@gmail.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad tråkigt Christina =(
Hoppas att du hittar ett passande hem till henne =)
Tyvärr verkar det ganska svårt att hitta ett hem "/ Hon är ju ingen jag vill placera vart som helst…
Är eventuellt intresserad av henne men bor i stockholm:/
/ Sofie Jansson, Stockholms Kaninhoppare www.himlenskaniner.weebly.com
#3 Har svarat på ditt mejl :)
Stockholm skulle väl vara okej om det känns rätt för både dig och mig. Vi får diskutera det när du sett bilder (: