Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 1103 ggr
PandaFish
0

Vattenautomater?

Jag har nu på senare tid sett såna här vattenautomater som bla Gnagarboden säljer. Och jag är ganska så sugen på att skaffa sådana själv det ser ut som att de är både enklare att fylla på och rengöra. Just nu har mina kaniner biba flaskor som jag är nöjd med. Men det är ju alltid kul att prova något nytt:)

Så jag tänkte höra här om det är någon som har vattenautomater? Är de bättre än flaskor? Är de enkla att sätta upp? Hur är de att rengöra? Lär sig kaninen snabbt att dricka ur dem för pipen ser ju lite annorlunda ut? och den viktigaste frågan: Är ni nöjda med dem :)?

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

PrinzeZz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag har två du kan få köpa

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

torpetskaniner
1

Jag har för mig att det står att det inte är så enkelt att rengöra.. Att man måste plocka isär olika bitar och diska i diskmaskin/alternativt förhand. Enligt mig verkar det mycket mer hygieniskt att ha vattenflaskor, för då sköljer man ju automatiskt ur dem när man byter vatten varje dag :)

PandaFish
0

Linnea jag köper dem jätte gärna av dig :) #2 Fast jag tror de är enklare att rengöra för de verkar lättare att diska. Mina vattenflaskor blir alltid fulla med alger på sommaren och dom blir aldrig riktigt rena :P Jag läste nu på hemsidan att de är lätta att rengöra ;)

MoaE
0

De är bara att ta av och rengöra, inga problem, man kan ju ta av locket. Det är otroligt lätt att fylla på.

De är enkla att sätta upp bara man vet att man ska ta av locket ;)

Mina kaniner som kan dricka ur flaska fattade direkt hur de funkade, inga problem alls. Jag är super nöjd, jätte bra verkligen :D

kyrkeliden
0

Jag lyckades vinna en såda och tänkte aja, jag testar!

Kan inte säga annat än att jag är JÄTTE nöjd med dem!

Positivt från mig:
Kaninerna tycker de är bättre o drcka ur
De är tystare (märks för mig som bor i lägenhet)
Droppar/Läcker inte
Lättare att fylla på (behöver ej ta bort flaskan från gallret)
Lätta att rengöra

Helt enkelt, superenkelt och bra!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

PandaFish
0

Låter super :D Då täner jag nog banemej köra på såna. Tusen tack för alla bra svaren :)