Cup?
vad är en cup för något?
www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
brukar va över en helg, lör-sön, med klasser båda dagarna. om man tävlar i en cup så läggs resultaten ihop från båda dagarna och så kan man bli placerad i cupen. ibland handlar det om vandringspriser.
nu vet jag inte om man förstår nåt av det jag har skrivit, klockan är mycket ^^,
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I en cup brukar det ingå två eller flera klasser, men klasserna kan ligga på samma dag, det behöver inte vara över två dagar. Men har man tvådagarstävlingar är det vanligt att man tävlar i cuper.
I en cup tävlar man både om enskilda reslutat, det delas alltså ut pinnar och placeringar i varje klass, + att man tävlar om en cupplacering.
Efter att klasserna är avklarade räknar man ihop den kaninen som har bäst resultat från båda klasserna, och den kaninen blir då vinnare i cupen. För att lättast göra det brukar man gå efter ett poängsystem, man får olika poäng beroende på placering.
Jag tävlade t ex i en cup igår. Då var det en cup som hette Nationalhoppet, och det var krok msv x2.
I ena klassen kom hon 4:a och i den andra 2:a. Efter att ha räknat ut poängen så räckte detta till totalt en tredje placering i cupen.
Hoppas du förstår ungefär hur de går till! :)