hjälp med hoppningen ...
Hejsan !
Jag har två heelt underbara kaniner, 1 som är hoppstammad med fin stamm( Regna ), och en lite mer maskot kanin som bara följer med för att få motion (Totte) :P
Nu i helgen så startade jag båda kaninerna, första tävlingen för regna och kanske 3dje för totte, Men det gick abaolut inge bra ! dom kom inte ens igenom banan :(
Men det jag skulle vilja ha hjälp med är att dom Hoppar sååå fint hemma , dom har fin fart och bra hoppteknik båda 2 men sen när jag kom till tävlingen i helgen då satt dom bara, dom fattade ingenting såg ut som om dom aldrig sett ett hinder förut ..
Men hur ska ag göra så att dom tar med sin talang med till tävlingarna och inte bara är duktigta hemma ??
Tacksom för hjälp då dett är ett stort problem för mig :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För det första så kan det ju vara så att de tycker att det är lite läskigt att hoppa på ett annat ställe. Kan du inte träna hemma hos en kompis :)? Då får de ju träna på att hoppa på en annan plats.
Hoppar du ungefär samma hinder som de hindrena som är på tävlingarna? För ibland kan det vara så att man hoppar väldigt små och enkla hinder hemma och på tävlingen är hindrena störra och klurigare och då förstår dom, eller vågar inte riktigt göra något.

ja jag har hoppat hos en kompis med dom, då är dom också riktigt duktiga, nästan bättre då fokucerar dom mer på hindret lixom.
ja jag försöker göra det, det ända hindret jag inte kan hoppa här är plank hinder och vatten grav. men när jag hopar hemma så ligger hindrena på 30 cm och uppåt, sen lägger jag bommarna snett på vissa hinder och jag har breda hinder också …
jag fattar lixom inte varaför dom inte hoppar på tävlingar ? :S

Det är fullt normalt att de reagerarpå det viset:) bara att kämpa vidare,
med tålamod och uppmuntran går allt:)
Bara att ge dem tid, det släpper efter ett tag
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning