Varm tävlingsdag?
Jag har funderat på en sak.
Om man ska iväg på en tävlingen och det är VÄLDIGT varmt ute, hur reagerar då kaninen med att sitta flera timmar i transportburen? Klarar den sig med mat och vatten eller behöver den något mer för värmen?
Är orolig för värmeslag och liknande för kaninerna :/
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag brukar göra som så när det är varmt, dagen innan så lägger jag in plastflaskor med vatten i frysen, så blir det is under natten. Sedan på tävlingsdagen, så lägger man in dom till kaninerna i transportburarna, det uppskattas! :)
Sedan uppskattar dom även färska saker när det är varmt, såsom en nysköljd morot, maskrosblad etc.
Hoppas det hjälpte dig ngt :)
Ja dom klara det varmen men bara man ha dom i skuga eller så kan man ligga en filt över dom bara filten är mörk eller svart inte vit filt man kan häga filt över Transportburarna och kaninerna ha mycket vatten att dricka .MAn kan blöta lite kaninens öron med kalt vatten kan även göra med tassana men vet inte om få göra det på tävlingsplatsen jag ska fråga de
om få blöta ner kaninerna
Jag ligger på en filt på Transportburana så e dom i sugga me
#2 precis, det är enormt viktigt med skugga, glömde säga det!
Japp #3 de ska dom ha skugga Gör inget man glömer de säga de
Jag tävla med mina kaniner
Okej, tack för tipsen! ^^
Så då borde dom klara sig med vatten, skugga och en flaska med is? :)
#5 Jadå, det tror jag :)

Sätter man dem i skugga så brukar det inte vara någon fara men på förra årets falsterbo var det verkligen super varmt så då blöttes handdukar som vi kunde kyla ner kaninerna med.
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning
#7 okej :S Hur många grader var det då?

Kommer itne ihåg riktigt hur varmt det var, men var itne för varmt för att hoppa, men man får vara försiktig
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning
Bara kaninerna ha Mycket skugga och mycket vatten då klara dom sig på om dom inte ha mycketer skugga eller vatten så dör dom de Det är viktigt ge dom skugga