Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 951 ggr
iWontBite
0

(k) Hoppkanin

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min lillasyster Celine är intresserad av att börja med kaninhoppning och då jag inte direkt har några kaniner jag inte själv tävlar tänkte vi kolla oss runt lite efter en kanin som hon kan ha som sin egen.
Först och främst ska hon få en tid på sig att testa om hon[i] verkligen[/i] vill börja, (du vet hur "barn" är) så om du vill bli av med kaninen väldigt snabbt är det här nog fel post.

Vad vi söker: En lugn men framåt hane som inte visar tendenser till att vara aggressiv, "ryckig" eller sniffig. Det här gäller kaninungen lika mycket som dess föräldrar. Storlek, inte mindre än två kilo. En önskan att öronen pekar uppåt (men helt ärligt, vem bryr sig.) Föräldrar som är klassade högt nog för att visa att dom kan. (Jag räknar oftast en medelsvår kanin med 80% pinn-placeringar högre än en elitklassad med 20%)

Vem är Celine? Celine är tolv år och som sagt min (Denise Holstwiik) lillasyster. Hon har hängt med på flera tävlingar och tittat på i sina dar, men kanske aldrig varit så intresserad av att börja själv som att gå och köpa godis på olika orter. Hon behöver en kanin att lära sig tillsammans med.

Jag har nog själv gjort vart enda fel i historien, och det låter som en dum sak att säga, men jag håller det som en garanti att [i]hon [/i]inte kommer göra det.

Vi är medlem i Trestads Kaninhoppare/bor på västkusten.
:)

Om du har en liten nin som skulle kunna tänka sig att växa tillsammans med Celine får du gärna mejla eller skriva här i tråden, några andra frågor om henne/oss maila: vovvev@hotmail.com

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

kyrkeliden
0

Vill bara säga en jättebra annons :)
Nä jag får intresseanmälningar så vill jag folk skriver lite om sig själva. å toppen!

Hoppas ni hittar vad ni söker!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

[HazyMe]
0

Hejsan här också :D
Hon får gärna hälsa på någon av mina.
Jag håller på att sätta igång några av de för tillfället :)

De är dock lite äldra.. men verkar ha gener för att nå topp ålder.

Och dom är pigga, frächa och erfarna :)

Tänkte främst på Christian Olsson, eftersom Staffan Strand kan bitas om man luktar hane.

Sandra Eriksson
0

Jag har snart en kull med Kaninungar till kel och hoppning. www.kaninhoopparen.bloggplatsen.se under kategorin "kullar". Vid mer info eller mer bilder och information om föräldrarna så är de bara maila sandraeriksson@hotmail.com

PandaFish
0

Jag har fina Elov som jag tycker stämmer ganska så bra in på den beskrivningen :)

Annons finns här: http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=36545

Och jag nås lättast här :): annkann94@hotmail.com

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com