Kaninhoppning
Hur gammal bör kaninen (Enligt er) vara innan man börjar hoppträna den? Jag har hört så mycket olika så jag vill veta vad ni tycker! :)
// Emelie, Odd Molly och Precious Daisy
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker när kaninen är mogen, med tidigast vid 3 månader ;)
kaninen ska vara fyra månade att lära en kanin inte tre Månade är för liten ska vara selevan först
jag börjar i regel när kaninen nått 3 månader, dock börjar jag såklart inte om kaninen ej verkar redo för det.
Men som sagt, oftast vid 3 mån
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#2 Är det inte vid 4 månader de får debutera? =)
#4 Jo vid 4 månader får dom debutera ;)
Började seleträna mina när de var 4 månader (förutom de jag skaffade när de redan var vuxna då)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#3 Men vid vilken ålder börjar du då selträna den?
Jag tycker att man kan börja selträna, med att bara sätta på och av selen och om det går bra bara springa med kaninen så att den får springa var den vill. Jag gör det när den har blivit hemmastad. Om jag får hem den vid 8 veckor så börjar jag vid kanske 9 veckor eller 10.. det beror på och börja hoppa vid 3 månader och tävla vid 4, så gör jag.. vid undantag om dom inte är redo eller känner sig redo. det är ju såklart ni som avgör om den kan ta nästa steg eller inte ;)
:)
Jag träna mina kaniner Cassandra träna jag vid 8-9 veckor ålder fick henne då hoppa Freddie va ca äldre än 8 veckor när jag fick honom Kiara va ca 3 månade fick henne men lär henne först selevan håller me #8 vad hon säger

båda mina kaniner har jag börjat lite smått med när dom vart 4 månader, men eftersom att dom går löst hemma så satte jag bara upp lite hinder så dom fick hoppa, sen när jag tycket dom var mogna ungefär 5-6 månader så seltränade jag dom, sen lärde jag dom hoppa ute :P