Intressekoll-Bella♥Timo
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tänkte kolla om det finns något intresse för den här kullen. Skulle vara kul om det fanns några intresserade så att den kan bli av. Parningen kommer då ske så snart som möjligt. Först informationen om föräldrarna :)
Mamman
Namn: Lunketussens Bella
Kallas: Bella
Ras: Dvärgvädur
Färg: Mantelt. viltgrå
Födelsedatum: 1 juli 2010
Uppfödare: Monica Eriksson, Lunketussens kaningård
Bellas klassning:
Rak: Mini (stratat en gång)
Krok: Ej startad
Längd: För ung
Höjd: För ung
E: Teddy
Färg: Viltgrå
U: Chutney
Färg: Mantelt. viltgrå
Allmänt värt att nämnas: Bella är en bestämd tjej. Vill hon inte hoppa så gör hon det inte.När hon brunstar och är skendräktig kan hon vara riktigt jobbig men annars underbar! Hon sitter gärna i knät och blir borstad. Vi har lite problem med selen, därför har vi inte kommit igång och tävlat. Skulle säga att hon taggar till sig på tävlingar, iallfall på den vi har varit på. Kan sitta och kolla på henne hur länge som helst när hon är ute i hagen och gör glädjeskutt. Kommer från vanlig utställningsuppfödare så hon har inga hoppgener.
Ras: Vädurskorsning
Färg Viltgul
Födelsedatum: 11 maj 2009
Uppfödare: Anette Kihlberg, Skärbos hoppkaniner
Timos klassning:
Rak: Svår (ostratad)
Krok: Svår (ostartad)
Längd: EjElit 1 pinne (startad en gång)
Höjd: ELIT
E: Liwetts GD CH Atlantic Thunder
Färg: Viltgul brokad
U: Jump n´ joy´s Bridget Jones
Färg Viltgul
Allmänt värt att nämnas: Timo är nog den absolut häftigaste kaninen jag varit med om. Han är hur snäll som helst men tycker gärna inte om att ha någon kel stund. Han är lång och slank. Han tar hindren väldigt lätt och flyger över väldigt häftigt. Nu på sista tiden har han kommit igång rejält och plockat pinnar för fullt med en massa fart. Jag tror verkligen att denna kille kan gå riktigt långt nu när han har kommit igång.
Timo är väldigt lik sin pappa Thunder - inte nån jättestor kanin, men detta spelar mindre roll när han har ett sådant hjärta och en sådan vilja. Så fort kan kommer ned på backen är det full fart som gäller! Han har sådan enorm vilja!
Han är verkligen super snäll, den snällaste kaninen jag har här hemma på gårdens skulle jag tro, han bits aldrig eller något sånt. Han kan aldrig sitta still någon gång utan det är full fart på han och glädjeskutt hela tiden. Så i buren vill han gärna inte sitta eftersom det är så trångt och han vill ut och röra på sig.
Om kullen: Det här är en kull jag verkligen tror på. Har haft kontakt med Erica som äger Timo ändå sedan Bella var en liten bebis. Tycker Bella och Timo är en bra kombination. Skulle inte ta kullen om jag inte tror på den, tänker spara minst en unge. Tror på ungar till både hoppning och kel.
Ungarna kommer vara vädurskorsningar.Förväntade färger är viltgul, viltgul brokat, madagaskar, madagaskar brokat och kan nog även bli viltgrå och viltgrå brokat.
Det är första kullen för både mamma och pappa kanin.
Vi tror på kaniner med ganska små kroppar med mycket studs, fart, vilja och en enorm kapacitet. Vi tror de blir väldigt snälla i temperamentet. Fart på banan och hoppa luftiga hopp med en god marginal. Vi tror de blir långa i kroppen med en väldig glädje till just hoppning. Samtidigt som det blir en otroligt fin och snäll vän både på och utanför banan
Ungarna kommer finnas 30 min söder om Stockholm.
Maila mig på h-malm@hotmail.com om du är intresserad eller undrar något, eller så skriver du i tråden! :)
Och här är en film från när vi tränade igår
putt
Putt igen! Ingen som tycker det låter intressant?
Finns intresse, så parningen sker troligtvis i början av nästa månad :)