Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 846 ggr
Ebba-Ö
0

Kaninhoppning på engelska

Jag ska skriva om en sport på engelska i skolan och eftersom det inte är så stort i england, dom har inga speciella klasser va? Och vad heter våra klasser på engelska är det bara att översätta eller har dom egna namn? I vilka länder finns kaninhoppning?

Blev lite luddigt kanske.

kyrkeliden
0

Sporten är än sålänge kanske man ska säga inte så stor i England. vad jag fått för mig finns det ganska lite regler och tveksam om de faktiskt har riktiga tävlingar, utan tror det mer är uppvisningar. Är väldigt få än sålänge ssom håller på med sporten i England o de bor inte alltid så nära varandra så då är det svårt att få igång något.

Hinderna är hemmabygge, ganska små och kaninerna får hoppa lite som de vill, gör inget om de hoppar tillbaka eller så i banan. Avstånden är vad jag sett knappt en meter.

Har varit över svenska kaninhoppare i år och visat sporten. Här är en film från det besöket så kan du se skillnaden:

http://www.youtube.com/watch?v=ehyL6qNrRb8

De tävlade lite på skoj svenska och engelska hoppare emot varandra på sina egna banor. Var tidshoppning så varje riviet hinder gav tidpåslag.

Jag skulle tro att det bara är att översätta klassnamnen rakt av:
Easy (Small)
Medium
Difficult/Severe
Elite (möjligt kanske finns bättre ord)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus