Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: träning-tips-råd
Läst 1847 ggr
Luckyt5
0

Hur ska jag lära henne?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ska jag lära min kanin Maja att hoppa en bana? Hon hoppar vissa hinder, men andra springer hon bara förbi. Hindrerna är inte så höga typ bara 20-30 cm och jag vet att hon klarar att hoppa det. /Tilda

/ Tilda

kaninsnobben78
0

Du kan testa hoppa så höga som hon kan hoppa .Man kan styra med handen lite .Hon kanske lite rädd för hinder  så bara lära henne de .Låt henne lykta på hindern, Jag lär mina kaniner dom inte  springer i väg

Hoopys
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

lättast är att bygga en låg bana med hinder på 10-15 cm, sätta kaninen i början utav banan, låta henne springa fram, nosa på hindret. om hon vill gå åt sidan kan du peta på henne så hon skuttar över.

När hon väl har klarat ett hinder, går du mot nästa, börja med tre/fyra hinder i rad, när du hoppat någon gång, slutar du, och fortsätter med samma övning någon dag senare.

Om hon inte alls förstår vad hon ska göra, kan du lyfta henne över hindret, låt henne då sitta och fundera en stund. och få henne sedan att gå en bit ;)

lyft tillbaka henne och låt henne sen börja om från början, för att göra det lättare för henne kan du ställa de låga hindrerna med en meters avstånd, och öka avståndet lite för varje gång hon gör framsteg, lägg på fler hinder tills du har en bana ;)

Tycka Till!

Kram Unni

Luckyt5
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för svaren! Nu kan hon hoppa både krok och rak. Jag har tävlat henne i krok mini en gång och imorgon ska vi tävla i rak mini. :)

/ Tilda

kaninsnobben78
0

varisgod .Jag ska me tävlar  ska tävlar på Söndag  8 maj TrollhättanSkrattande

Vad dukigt kanin vad söt.Jag har en hoppklubb mini  http://www.nogg.se/kaninhoppningsklubb

Luckyt5
0

:D Jag ska tävla i Örebro imorgon :)       Tack! Skrattande

/ Tilda

kaninsnobben78
0

Okej! Lycka till!  Jag medlem i trestadskh söt kanin

Luckyt5
0

#6 Tack :D

Lycka till imorgon! :)

/ Tilda

Hoopys
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så kul att höra :)

Jag tävlade idag, och i morgon ska jag tävla igen, hoppas det gick bra för er också! :)

Luckyt5
0

Hon kom 2:a av 3 kaniner :D

/ Tilda

kaninsnobben78
0

Det gick bra för mig min kanin tävlar medelsvår  han kom 0-fel på första gången

om hoppningen  riv han.   fick 6/13 plac han kom på