Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1327 ggr
[h-malm]
0

(S) Born To Be Wild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har nu tagit ett stort beslut att jag ska göra mig av med Wille. Han är en kanin full av energi som älskar hoppning. Älskar att vara ute och har ett stort behov av motion och att göra sig av med all energi. Han kom till mig när han var 6 månader. Han kan sitta still länge när man klappar honom. Han är underbart fin och har fått jättebra resultat på PET-utställning. Han har bara hunnit starta en gång i hoppning.

Namn: Born To Be Wild
Kallas: Wille
Kön: Hane
Ras: Vädurskorsning med 25% hare
Färg: Viltgrå rödförstärkt
Född: 17 maj 2010
Föräldrar: E: Impulsive Maroon U: Beat It
Uppfödare: http://boltenskaniner.weebly.com/index.html

Anledningen att jag säljer honom är att han är en för svår kanin för mig. Vi hade en väldigt bra tid tillsammans när vi litade på varandra och vi båda var väldigt taggade för att börja tävla hoppning. Av någon anledning vände allt åt fel håll och nu senast bet han mig i kinden, har bara klappat han sen dess. Jag är ärlig och jag vill att ni ska veta att han har bitit mig. Vi har iallafall tappat förtroendet för varandra, har försökt att börja om på nytt men det går liksom inte. Många säger att en kanin som bits inte är frisk men han har varit underbar och jag är säker på att det är jag som inte kan ge honom det han behöver. Kastrering är ett alternativ då han säkert blir lugnare då. Jag vill att han ska få en till chans och hoppas att någon vill ge honom den, därför säljer jag honom nu/ sätter ut på foder till någon som är riktigt van vid "harar" eller "problemkaniner". Han behöver någon som kan visa vad som är rätt och fel. Han har otroligt mycket spring i benen och skulle behöva en stor bur eller kanske en box. En kanins beteende kan förändras av bara ett miljöbyte.
Förstår om det inte låter lockande att ta hem en kanin som bits men jag är nästan säker att han kan bli underbar med rätt träning och människa. Han har faktist varit en av mina gosigaste och snällaste kaniner.

Tror du att du kan ta dig ann den här kaninen så maila mig på h-malm@hotmail.com, skicka ett PM eller skriv i tråden.

Wille finns i Stockholms området och kostar 300 kr.

[h-malm]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Putt för Wille!

[h-malm]
0

300 kr är endast ett symboliskt pris och jag kan tänka mig att skänka honom till rätt hem om det är någon som nappar på att försöka hjälpa honom.

[h-malm]
0

Jag och min kompis fick på honom selen igår och hoppade med han.