Inför kaninköp?
En av de första sakerna jag tänker på när jag är ute efter en ny liten kompis är framför allt föräldrarna,hur de är inom hoppningen och hur de är som individer. Kanske har någon av de det där lilla extra som hoppkanin. Eller så tycker jag att det är en bra kombination.
Sen kollar jag givetvis på kaninen som är tillsalu. Kaninens kroppsbyggnad, färg, utseende, egenskaper m.m Jag går också mycket på magkänslan.
För mig spelar inte priset någon roll sålänge det inte överstiger stora pengar vilket inte är så trovärdigt:)
#1 Jag tkr att du formulerade dig jättebra! :D Kunde in sagt det bättre själv ;) Tänker en hel del som dig också :)
För mig är föräldrarna viktiga. För att köpa en hoppkanin är hur högt klassade föräldrarna är eller om jag sett dom med egna ögon, men även om jag vet att föräldrarna är duktiga hoppare men kanske inte så högt klassade.
Föräldrarnas temperament är också viktigt. Det är nog det som avgör det mesta med ett kaninköp för mig. Föräldrarna måste vara trevliga individer att ha och göra med.
Kaniungen får gärna vara lite långbent och smidig i kroppen och självklart trevlig den med. :)
Priset spelar ingen roll för mig.
Jag köpte i somras en ny kanin som jag är riktigt nöjd med som nog har allt jag skrivit om och lite till :)
Kolla gärna in min blogg!
Mvh Elin
#3 Superfin! ;)
Att kaninen ska ha det där lilla x-tra håller jag med dig om! :D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag ska precis köpa mig en liten kanin till :)
Det jag framförallt tittar på är då föräldrarna. Jag vill ha en duktig hoppkanin och eftersom det är ungar så vet man ennu inte hur pass duktiga de är, men dom har större chans när deras föräldrar är duktiga.
Jag vill ha en energisk kanin med god hoppvilja. Jag vill ocks att den ska vara snäll och social, inte rädd och stressad.
Sedan så kollar jag på storlek, kön och färg. Nu så ville jag absolut ha en hona, så då kollar jag efter en hona. Storleken för mig spelade i detta fall ingen roll, då jag hittade en perfekt kanin i mindre storlek (trots att jag kollade efter en större)
Färg är det jag går sist på, men visst är det också kul att få en favoritfärg.
www.ezmiez.se - Tazz Hoppkaniner