Hjälp med hoppingen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej om kaninen inte vill hoppa vad kan man göra istället ooch kan ni ge några tips på hur kaninen/ jag bli bättre på att hoppa och hjälpa kaninen?
Det kan bero på många saker och det kanske bara är så, för att få reda på det så vill jag ställa lite frågor ;)!
1, Hur länge har du försökt att hoppa med din kan?
2, Vart kommer kaninen ifrån?
3, Vilken ras är din kanin?
4, Hur gammal är den?
1. kaninnen bor på en 4h gård där jag träffar honom 4 gånger vekan så vi har försökt ca ett halv år.
2. stora skuggans 4h gård
3. fransk vädur.
4. fyller två i maj
Snälla hjälp mig!
Ne, jag vet faktiskt inte vad det kan bero på, det kkan vara att du inte är hos den så mycket så den känner kanske inte sig så modig med dig än om du bara träffar den 4 gånger i veckan, men det behöver det inte vara! Om den är två år så kanske den inte går att läta hoppa några högre höjder med, bara varnar dig i förväg men alla kaniner kan hoppa, vissa är bara lite smämre än vissa
ok tack för hjälpen
En fransk vädur på två år är väl kanske inte den optimale hoppkaninen heller. Jättekaniner behöver springa en sisådär 7 mil om dagen för att ha en fysik och kroppsbygnad som tillåter dom att hoppa hinder.
Sen får du även respektera att just den här kaninen kanske inte VILL hoppa. Alla kaniner tycker inte om att man håller på med koppel och stökar och bökar med dom. Jag har flera kaniner vars syskon är duktiga hoppare, men själva avskyr allt vad koppel och hinder heter.
Det spelar faktiskt inte jättestor roll var kaninen kommer ifrån. Några av dom duktigaste hoppkaninerna i Sverige har varit hittekaniner eller djuraffärskaniner. Visst har man större chans till en duktig hoppare om man köper kanin från uppfödare, men det är inga garantier.
Krama din kanin, var glad att den finns, och lägg hoppningen åt sidan… Det viktigaste är att ni har det bra tillsammans!
ok, han har inte problem med selen. så vi får nöja oss med promenader. han är duktig på att hoppa upp i sin bur som är 50 cm över marken, och han brukar hoppa bland höbalar som är i olika höjder.
jag skulle gärna ladda upp en bild men det funkar inte så bra
Om han hoppar upp på andra saker utan problem så kan du nog vara ganska säker på att han inte vill hoppa över hinder.. Han kan vara rädd, tycka det är onödigt och tråkigt.. Du kan försöka att muta med lite banan eller knäckebröd innan du ger upp helt och hållet, men det låter inte så ljust.
ok tack
jag ska försöka lite till