kullar 2011
lägger in samma sak här som på kif, vad ska in ha för kullar nästa år? Elr vad har ni planerat? :)
hade tänkt och ta en "provkull", bara för skojs skull :) det blir även första gången jag tar en kull!
#1 varför ska du ta en kull utan något syfte? " bara för skojs skull"?
Nästa år blir det ev en kull på rakel:)
2# vill gärna ha ungar efter mina två kaniner, då dom är väldigt bra på att hoppa båda två, förhoppningsvis blir det väldigt fina ungar :) fast det är ju inte helt 100% säkert att det blir av ;)
En planerad kull till våren mellan Skärbo´s Nya Tider och Pinkstar Princess

Det blir kanske en hoppkull mellan Sparfs Predator och Midnight Princess ;)
Paulina Borg
mina kullplaner står på hemsidan: http://www.arrowsgard.weebly.com/
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Har två kullar sedan länge planerade. Kommer bli lite omändring i ordningen då Happy inte vill ha pojke just nu =p
ÄNDRAT
**Kull 2. - Paras framåt sommaren
**Gt Ch Happy <3 Ch Zonic
**Kull 3. - Paras sommar/sensommar
**Ch Ronja <3 ?
Ronjas kull kommer inte tas hos mig och blev bestämt nu i dagarna att den skulle tas då älskade Lucy gick bort…
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Men Happy då:P
Jag har planerat att ta kull på Flamencos Tiffany Yellow "Nemi" i slutet av sommaren men har inte hittat någon pojkvän ännu men jag har ju ganska lång tid på mig :)

Flamencos Heart Of Eternity + Laylocks Sr CH Good Will Hunting
Flamencos CH Panorama + Grenens Shooting Star
Grenens Above The Law + Höjdens Angel Of Triumph
Mer info på hemsidan flamencos.weebly.com. Till Alva letar jag fortfarande :)
Funderar på kullar mellan följande…
Kanske…Impulsive Maroon + Pralinens Stormy Passionfruit.. ( måste kolla släktskap först bara..)
VitTass + Pralinens S.P
Impulsive Maroon + Amulettns Pomona alt Skönheten är hon.
Amulettens Sour Chilli Cola + Skönheten…
Inget bestämt än… Funderar mycket på vilka kaniner som passar lynnesmässigt och på hur ungarna kommer att se ut på banan..
Lite ändringar från mig av div. anledningar….
Kull 1. Parade 9jan
E: Jasmines CH Med Vilja
U: Skärbo's Gt CH The Moments of Happyness
Dessa två fick träffas 9jan på Kista. Egentligen inte tänkt men Happy var tokbrunstig, ngt hon inte visat innan. Flera lyckade parningar så hoppas på smått i februari :)
------------------------------
Kull 2. Parade 9jan
E: ---
U: Flamencos CH Premier Rose
Lite hemlig med vem Ronja träffat. Av den enkla anledningen att det är mycket osäkert det blir ungar trots åtminstonde tre lyckade parningar. En kull som kommer bli väldigt speciell för mig, om det lyckas bli några ungar.
Ur Ronjas kull kommer jag om det blir några ungar garanterat spara åtminstonde en unge.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#11 va kul med lite fler mario bäbisar :D
Förhoppningsvis ta en kull på Skärbos Memory (Yra, kullsyster till Sandras Happy). Har två hanar jag funderar på men har ej frågat ägarna till hanarna ännu.
Nu är en kull på G, förhoppningsvis!
Pralinens Haya <3 Evolutions Akira!
Kommer nog bli väldigt fina bebisar med massor av temperament och hoppvilja! Håll tummarna för att allt går bra med min tös allihopa! :)
Parades 26/2.
Som du redan vet Hanna så är jag intresserad av Alv unge sedan :)!
/Alice | Albo's Hoppkaniner |
www.albokaniner.weebly.com
Alva*