Hoppning som träning?
Har en lejontjej på ca 3 mån som hoppar över alla möjliga grejer när hon är ute från sin bur. Hon verkar tycka det är jätteskoj!
Har testat att bygga några låga hinder av barnens klossar och briotågdelar och hon hoppar och leker med dom hela tiden.
Jag har inga planer på att tävla i hoppning, men tycker ni att jag ska uppmuntra det mer och se det som ett träningspass för henne eller ska man bara låta det fortsätta som nu? För visst är det bra träning för henne? Hur ska jag fortsätta uppmuntra/träna henne isåfall?
Här på sajten finns bra artiklar om det! :)
http://kaninhoppning.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=2b23c56a-0867-4ce4-9353-4a3ddf539eac
Och visst det är jättebra motionsträning! :D Men man ska inte träna för ofta, kanske 2 gånger i veckan ^^
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Ska tänka på det!
Tänkte göra lite riktiga hinder när våren kommit så man kan gå ut med henne. Ska läsa på lite mer här på sidan för att få en bra start på det. Var mest nyfiken om det kunde vara bra träning.
Jag tränar mina kaniner ca varannan vecka när jag hälsar på min farmor där de bor just nu. då tränar jag och mina 2 kusiner varsin kanin. Vi har byggt egna hinder och allt. :) Vi gör det mest för att vi har så himla kul när vi håller på med sånt. :) Och sen för att en av dem är lite överviktig så han behöver motionera. Då passar det att hoppa lite då och då med honom för att inte anstränga honom så hårt :)
Visst tycker jag att du ska börja med hoppning :D speciellt om din kanin tycker om det. Men man får bara se till att man inte tröttar ut kaninen eller tjatar ut det så att h*n inte tröttnar ;D
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!

Vill inte träna henne mycket, mest för ombyte så hon stimuleras ordentligt. Just nu verkar hon ha kommit på att detta är kul, hon kanske hittar något mer.