Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: träning-tips-råd
Läst 1813 ggr
KaninPiggelin
0

Kanines självförtroende

Mina kaniner börja tappa sitt självförtroende, jag vet att dom klarar att hoppa minst 30 cm men nu river dom ibland på bara 10 - 20 cm ibland :/

Hur bygger jag upp deras självförtroende igen?

(ska på tävling i lätt 13 mars)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Fridaaaa
0

Hade hoppat över tävlingen den 13 mars och börjat om ifrån början, med bommar mm, eller så kanske kaninerna är trötta på att hoppa? Ta en paus ett tag?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KaninPiggelin
0

det konstigaste är att alla mina tre blivit så på en gång, jag tror att jag hoppat för högt :/ :S

Men samtidigt vet jag att dom kan hoppa

KaninPiggelin
0

fast det kanske är bättre om jag startar mini istället och liksom "börjar" om? :)

Fridaaaa
0

#2 Ja då är det ju antagligen för att du har gått för fort fram

Jag hade inte tävlat utan tagit en paus 1-2 veckor helt ifrån hoppning sedan börjat om från början men det är upp till dej själv :)

KaninPiggelin
0

#4 ok, funkade det för dina kaniner? :)

Då tror jag att jag startar mini krok istället, för rak har dom mycket lättare för. Sen tävlingen efter 13 mars kanske jag kan starta i lätt då det förmodligen är rak

Fridaaaa
0

#5 Tävlar inte med mina, hoppar bara lite hemma med 1 av dem^
Men hade en hermelinhane, som inte ville hoppa mer, så testade att inte hoppa alls på 2-3 veckor, hjälpte :) Men nu är det olika från kanin till kanin :)

Ja du får testa, du märker ju innan tävlingen om dem vill hoppa igen eller inte:)

KaninPiggelin
0

nu har jag anmält mig på krok mini istället, jag får börja om lite från början helt enkelt :) Ibland vill dom hoppa några lätthinder, men i krok lätt gick det inte bra sist XD

Så jag väntar med att tävla lätt tills nästa rak tävling :) Så dom får lite "vila" med lägre hinder :P

Fridaaaa
0

#7 okej :) Ja gör du det:) Du får testa dej fram, men träna inte så ofta max 1-2 dagar/vecka:)