Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 6425 ggr
Pelzi
1

Sytt ett täcke :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder på mitt täcke jag sytt till mina kaniner :)

Kommentera gärna :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Hoopys
0

Aww, vad gulligt :D

Skulle också vilja sy täcken, men min tid finns inte till att hinna med det :(

Pelzi
0

#1Tack :)

okej synd :/

http://emmaskaninselar.blogg.se/

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket fint.

Jag har också sytt ett täcke till mina kaniner för skojjsskull, på insidan av täcket är det fleecetyp och på utsidan är det ett vind och vattentätt tyg. täcket är för litet för mina kaniner och de behöver ju inte täcke heller så ska se om någon med mindre hund är intresserad av det.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

MajaL
0

Fina! Har tänkt ordna nya täcken till mina nu i början på året. De får regntäcken så de kan vistas i regn utan att bli så rysligt blöta. =)

Det uppskattas! ;)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

N-Jorgensdotter
0

Och vad är meningen med ett täcke till kanin..?

Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com

[AlboKaniner]
0

Håller med #5, vad är meningen med täcke till ett djur som egenligen är ett vilt djur, kaniner tåler lite vatten och kyla, de är ju djur som levde utomhus alltid innan man började fånga in dem.

Bara minåsikt om saken…

Qepta
0

Jag använder inte täcka på mina, tyckte det bara var en rolig sak att sy. Hade så tråkigt och en bit typ över.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

LoveYourRabbit
0

Gjorde ett täcke förra året, men använde det bara någon gång. Tycker inte heller att det är naturligt för kaniner att ha täcken, dom klarar regn och kyla bättre än vi tror!

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

gaabriellaaa
0

min åsikt om täcken, är att djur som kaniner ska ej bära täcken, isåfall bara regntäcken om det skulle vara väldigt regnigt. Förstår dock inte varför man isåfall släpper ut kaninen i sånt väder, men täcken för att behålla värmen behöver kaniner verkligen inte, utan kan bara göra saken värre. Som sagt, om man har regntäcke tycker jag väl det är OK. Glad

N-Jorgensdotter
0

Vet om att här är flera stycken som faktiskt använder täcke på sina kaniner, förklara för oss oförstående..?

Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com

minkaninester
0

Jag använder inte täcken, och tycker heller inte att man ska göra det. 
Dels tycker jag inte att man har ute kaninen i regnit väder, så man behöver alltså inte regntäcken.
Sen har kaninen en päls och dem fryser absolut inte vare sig det är -20 eller runt nollan.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Bolten]
0

Måste bara fråga vad poängen med täcke på kanin är? (:

[Becca-]
0

Okej, ni tycker det är gulligt och sött med täcken men ack så egoistiska ni är! Det är inte sött. Om ni ska hålla på och klä era djur. Skaffa en docka eller annat som ni kan leka med. Barnsligt rent ut sagt..

MajaL
0

Jag hade ett "täcke" till en kanin som brukade springa ute lös i trädgården. Han skulle tvunget ut, även i regn, annars blev han helt spattig i buren. Där av har jag nu två "täcken" (selar med skyddande tyg över ryggen i princip) eftersom han hade dessa två.

Har funderat på att använda ett av de till en av mina kaniner som jag nu har, då han också vill ut i vått och torrt, oavsett väder alltså. Men har sett att storleken är fel, där av att jag kanske skulle skaffa nytt.

#13 Håll orden i styr skulle jag vilja säga. Det du säger blir inte konstruktivt, man tar ingen på allvar som håller på med personangrepp…

Håller med om att täcken inte bör användas i onödan. Skulle heller aldrig tillåta kläder eller kepsar och dylikt på mina djur. De tål mycket riktigt mer än man tror. Men min kanin som jag just nu har är rexpälsad och har en ganska gles päls, där av att han blir blötare in på botten än mina korthåriga. I och med det tycker jag att ett täcke vid regn är befogat, eftersom hans päls inte är den samma som på en vild kanin.

Den förra kaninen som jag hade (ej har kvar) var kännslig och fick lätt förkylningar. Där av att han fick ha ett skyddande regntäcke. Eftersom han blev så spattig om han inte fick komma ut en stund om dagen, även i regn.

Täcke "bara för att" känner jag också är totalt meningslöst. Men jag ser i vissa fall en mening med att använda ett regntäcke. Bara det inte är obekvämare än att ha en sele på sig så ser jag ingen poäng med att inte använda det om kaninen i fråga kan ha användning för det.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Becca-]
0

#14 Förlåt om du tolkade det som personangrepp. Men jag blev rent ut sagt arg över att människor (överlag) är så egoistiska, det gäller inte bara detta med kläder på kaninerna.

Jag menar, jag tycker det är helt okej att ha ett täcke på kaninen av en andledning. T.ex att det är en gammal kanin som har svårt att hålla värmen, en kanin som "måste" ut i regnet och springa av sig. Men jag tycker inte det är okej att sätta på kaninen ett täcke bara för att det är sött att se på.

MajaL
0

#15 Det är okej. :)

Nej, det håller jag med dig helt om.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

minkaninester
0

#14: Jag förstår om kaninen vill ut absolut, men sätt en kompostgaller hage under ett tak eller något?
Tycker, vare sig det är regn eller vinter att man inte ska ha täcken på en kanin.

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

jahadu
0

Patetiskt och fullkomligt onödigt med täcken och kläder till kanin. Det är det enda jag orkar skriva just nu =P 

Men det va fint gjort =)

MajaL
0

#17 Orkar inte debattera mer här inne faktiskt. Känns helt meningslöst då folk ju har sina åsikter.

Kan bara säga att kaninen aldrig har stört sig på det, det är i stort sett som en sele fast en liten skyddande tygdel. Det är som att sätta en sele på kaninen i stort sett.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[AlboKaniner]
0

KAN INGEN STÄNGA ELLER LÅSA DENNA TRÅDEN, JAG VET ATT DETTA TJAFSET BARA ÄR BÖRJAN!!

SNÄLLA..

KyrkelidensJosefin
0

Tänk på hur ni skriver,

Tror inte att personen som startade tråden ville ha en negativ diskussion.

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

[Bolten]
0

#20 detta är ett forum, för att folk ska dela med sig om dina åsikter, vilket alla har rätt till, och de har redan startats flera trådar om detta ämnet för att de inte ska ta över denna.

Fridaaaa
0

#17 Jaha så en kanin som är ute som fryser om den är i snön (som t.ex min gamla kanin jag har hemma) ska få sitta i sin bur då? Låter inte riktigt rätt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kyrkeliden
0

Alla tycker vi olika. Dock så vill jag påminna er alla om att alltid tänka på er ton när ni skriver. Vi har här inne mycket yngre och jag vill verkligen inte se att de blir påhoppade på något sätt!
Tror ingen i denna tråden menar att vara otrevlig, men vad man skriver tolkas olika av olika människor. Tänk på det!

Jag är inte den som sätter kläder på djur för att det är snyggt, matchar mina kläder etc. Men fick för några år sedan köpa ett täcke till gammelvovven som fryser om vintern. Ett täcke fyller ju en nytta, precis som vi får klä på oss extra kläder om vintern så kan djur med tunn päls också behöva något som hjälper dem hålla värmen.

Hade det inte varit så att jag tror mina marodörer till kaniner antagligen käkat upp det där fina täcket på 2sek hade jag möjligen övervägt att då man tävlar i tidhur under vintern ha något på dem som hjälper dem hålla värmen. Detta när de sitter stilla i sina transportburar.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Fridaaaa
0

#24 Spelar väl ingen roll om man är yngre eller äldre, man ska ha trevligt tonläge i alla fall eller hur? Ingen vill bli påhoppad, oavsett ålder.

kyrkeliden
0

#25 Nej självklart. Dock tror jag man som lite äldre och mer insatt lättare inte tar åt sig. Tycker det är ännu viktigare att till våra yngre medlemmar hålla en god ton och hellre förklara än att bara hacka ner på folk.

Men nej självklart spelar inte åldern roll.

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Fridaaaa
0

#26 :) Alla på alla forum behöver tänka på hur dem skriver tycker jag