Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 996 ggr
Rabbitzz
0

Hur börjar man?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur börjar man hopp-träna?
Hur gammal bör kaninen vara när man börjar?
Kan man bara lägga en pinne på marken i början, som kaninen självmant får hoppa över?
Med Dixi var det inga problem, men Chester vill bara äta när jag sätter ut honom …
Tror ni att han kommer göra det när jag hoppar med honom?
Han brukar hoppa över allting i buren, och över mattes hand, så jag tror att han gillar att hoppa :)
Men somsagt: ni kan väl ge mig några råd?

[h-malm]
0

Jag började med att sätta kaninen framför ett LITET hinder, det händer att dom puttar ner bommen men då sätter du upp den igen och börjar om. Det kan behövas att du lyfter över kaninen så den fattar att man ska över hindret. När kaninen väl hoppar över låter du den springa runt en liten stund som den vill som belöning (även om den river, huvudsaken tycker jag är att kanien försöker)

Gör om samma sak några gånger till, och sen låter du den va.

kaninsnobben78
0

Kaninen ska  börja träna hoppa vid 4 Månade  kan träna kaninen senare me  vid 8 månade men först ska kanin blir träna gå i selen

louise-ariel
0

Tänk på att börja med fasta hinder så kaninen inte lär sig att den kan riva!=)

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

kaninsnobben78
0

man ska aldrig använda fasta hinder eller med spikar  kaninen kan skada sig på hindet och vasa kanter. se mina kaniner hoppar  gå in http://hippisrocky.zoomin.se

Jag har hopplekion och hoppklubbSkrattande

Sashhi
0

Det finns tydliga artiklar på sajten :)

Not your mom, not your milk.

louise-ariel
0

Det var det alla sa till mig här på kaninhoppning.ifokus när jag började!

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

PrinzeZz
0

#6 vilken tråd var det? vill gärna ha en länk dit. För jag kan verkligen inte minnas att jag sett en sådan tråd och skulle vilja läsa den.

Aldrig, Aldrig, ALDRIG fasta hinder.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

louise-ariel
0

Kommer inte ihåg vad den hetter , fattar inte hur man länkar m.m.

Men när jag använde dom hadde jag bara 5-10 cm!

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

iWontBite
0

Det är nog skillnad på fasta hinder och fasta hinder vill jag tro.
Jag tror knappast Louise-Ariel pratar om 30 cm fasta hinder, utan snarare väldigt små hinder för att lära sig principen att hoppa över något som kommer framför dig.  Som hon sa, 5-10 cm, det är ju som kanten på en vattengrav. Kanske ska vi göra den rivbar också? :P
Sedan har jag inte använt det själv så jag kan inte säga hur bra det funkar.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

kaninsnobben78
0

Jag håller med # 7 inga fasta hinder  kaninen kan stada sig på hindet.Man kan lyft kaninens framtassar mot hindet eller klia kaninens baktass eller lyfta kaninen överhindet.Det står på sajden

#6 Man ska Aldrig använda fasta hinder eller vasa kanter eller gjärn rör som hinder ser på yobe tube vad dom gör för fel där använder dom oiltigt hinder som inte godkänd hinder

Jag använder inte sådan hinder till mina