Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: kullplanering-make-maka-sökes
Läst 1546 ggr
iWontBite
0

(P) Ayax <3 Emo [Hare-vädurs korsningar]

Paradisets Indipendent Gemini <3 Pralinens Flirty ApricotJag har aldrig förut känt behovet av att ta en kull, men nu känner jag faktiskt att jag sitter med kaniner som har något att ge hopp-världen (och dessutom skulle kunna bli kelkaniner, helt klart)

Jag tror den här kullen kommer innehålla ungar som är framåt, men goa och glada och absolut inte aggressiva. Dom kommer vara högresta och långa i kroppen, smala men grövre än de typiska hararna och ha långa (förmodligen stående) öron. Väntade färger är Svart, svart otter, madagaskar, madagaskar otter och alla dessa i brokat

_Pralinens Flirty Apricot "Emo"
_Emo "Fröken Jag-blir-skitful-på-kort" är en otroligt söt tjej, tvivlar på att honom någonsin skulle kunna göra någon annan illa. Inte sig själv heller för den delen, vad hennes namn nu än antyder ;) Hon är verkligen allt förutom emo! Genomgo.
Jag har aldrig haft en kanin med sådan spänst i skutten som Emo! Med Emo finns det inga svåra hinder, för jag är helt säker på att hon kan klara allt hon vill. Anledningen till att jag nu tar kull på henne är att sedan Augusti förra året har hon helt enkelt inte velat. Hon har gått fram till hindren och rivit ner dom och sprungit rak igenom, medelsvår som tio-centimetershinder. Hon har haft uppehåll på några månader, men när inte det heller hjälpte tänkte jag att det kunde vara en bra tid att ta en kull.

Emo är medelsvårklassad och hamnade precis utanför pinne på sin första medelstart
e. Flamenco's Surf Tiger [vädurskorsning]
u. Äppelbo's Nirvana [vädurskorsning m. stående öron]

_Paradiset's Indipendent Gemini "Ayax"
_Ayax är en av mina favoritkaniner genom tiderna - och han är inte ens min. Han är otroligt social, helt orädd, har aldrig gjort någon anspegling på att vara aggressiv och springer gärna fritt efter dig. En typisk "hund-kanin".
Ayax har sådan extrem kapacilitet att det är bara löjligt att han inte tävlats mycket nog för att ha kunnat klättra i klasserna. Ägaren köpte honom precis när jag slutade tävla (2008) och orkar inte tävla själv pga extrem nervositet. Det han hade behövt är tävlingsvana, han kan ibland springa fram och gnida sig på bommarna innan han hoppar över hindren, och det är därifrån hans fel allt som oftast kommer. (och därmed därför han inte gått upp i klasser som han borde ha)

Ayax är lättklassad med pinnar
e. Jump n' Joys Almost Famous by Egmost [vädurskors.]
u. Gillestugans Alexis [sverigehare]

Ungarna kommer finnas på norra västkusten och vi håller oss mest till Trestads kaninhoppare men jag åker personligen runt landet en del och sedan kan transporter alltid ordnas på något sett.
Fullt härstamningsbevis skickas med.
Besläktade med Gd Ch King och Magic och Gt Ch Tip Top.

Ungarna borde vara leveransklara i maj.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

kyrkeliden
0

Fin Ajax var. Hade hans pappa Fabbe på foder ett tag, underbar o mysig kanin ^^

De är släkt även med Skåningen, Bright One (räknas ibland till de man brukar nämna) och båda föräldrarna är släkt med "Out of Nowhere". Tänkte bara jag fyller på stammen lite, hoppas det är ok!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

iWontBite
0

Ja, jag har också träffat honom, väldigt trevlig :)

Att dom faktiskt hade gemensam släkt var oväntat, för det har jag franatiskt försökt förhindra, även om den då ligger flera generationer bakåt så jag inte kunde se det på härstammningen. Herregud, det här med att veta vilken som kommer var ifrån.

Som det ser ut nu blir kullen iaf inte av, jag måste tänka igenom det här igen.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015