Lunds Kaninhoppare ?
Är någon här medlem i Lunds Kaninhoppare :)?
vad tycker ni om klubben :)?
Jag är medlem sen ett år tillbaka
Är inte medlem men har tävlat där några gånger. Har en kanin från familjen Frantzich som jag tycker är jättetrevliga.
Har dock även stött på en del lite mindre trevliga från den klubben.
Annars vet jag inte så mycket om den, känns lite som att SKH och lunds är som en enda klubb eftersom alla från båda klubbarna nästan alltid är på tävlingar oavsett om det är SKH eller lund som arrangerar =)
Är inte heller medlem men har tävlat där ett antal ggr.
Tja… Trevliga eller inte så är vi iaf just nu Sveriges största kaninhoppningsklubb! Vi har betydligt fler aktiviteter ( träningar, kurser, läger etc..) än de flesta andra klubbarna och oftast väldigt trevligt tillsammans! Annars tycker jag personligen det kvittar om man väljer Skånes eller Lunds. Hade gärna varit medlem i båda om det gått eftersom alla jag träffat på i Skånes är trevliga och goa människor. Det är bara att välja! :)
När jag började med kaninhoppning besökte vi ofta Lunds KF. Detta var då jag var med i KAF. Gick sedan över till SKHRF och tappade tyvärr kontakten med de i Lund. Idag har ju klubben gått med i hoppförbundet och jag känner endst en person som var med på "min gamla tid".
En klubb som är lite säregen i sitt slag skulle jag våga säga, då många föräldrar/vuxna tävlar. Kul!
Tycker klubben har lite kvar att jobba på vad gäller kaninhantering och tror kanske inte det finns någon riktigt bra förebild i klubben för det. Något jag absolut tror kommer bli bättre och inte så lätt då många i klubben är nybörjare.
Ja det är väl vad jag "tycker" eller lagt märke till. Har väl också precis som Emelie kanske haft lite otur med lite otrevligt bemötande, men men…
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#4 Eftersom vi alla vet vilka vi är härinne skulle det vara trevligt ifall du bemödade dig med att PMa om vilka som har problem med kaninhantering och attityd.. Vi är ju inte många att välja på av de ur Lunds du faktiskt träffar…
#5 Då måste jag ju vara den enda som inte kan vilka alla är härinne o det tror jag omöjligt någon kan. Jag vet endast vem du är sotlynx här inne och att du är med u Lunds KH.
Trådskrivaren har jag ingen aning om vem det är, sorry. Å denna frågade vad folk tyckte om klubben. Alla tycker säkert inte som mig men jag sa helt enkelt mina åsikter. Jag säger inte att Lunds KH är en dålig klubb och för dem som är med har ni säkert jätte trevligt. Men jag har rätt att tycka att för egen del kanske jag inte skule gå med där pga. flera incidenter med vad jag tycker otrevligt bemötande. Från vilka jag fått det kan jag ta med dem när jag möter dem igen för jag tror intre de är här inne på KHIF.
Jag var nere hela sommaren o tävlade i Skåne och nej träffade alla kan jag inte säga jag gjorde men som på alla tävlingar ser man en hel del lopp och jag dömde även en klass i somras.
Vet att det där med kaninhanterin är en känslig fråga och försökte skriva det som att jag tror det kommer bli bättre, för det tror jag. Dock är det svårt att bli bättre om dem man ser upp till kanske har något i sin kaninhantering som heller inte är bra. Men som nybörjare är detta svårt att veta.
Nu blev detta ett långt inlägg med en massa förklaringar. Bor man nere i Skåne mot Lund så är Lunds KH säkert en bra klubb och många som är med trvis säkert.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#6 Om du läser noga vad jag skrivit så ser du att det står "hur många ur Lundskh du TRÄFFAR" , och då menar jag såklart på tävlingar, eftersom vi inte träffas i egentlig mening här inne… Vi är ett fåtal som tävlar regelbundet och kommer i kontakt med dig, och då är det ju självklart att man tar åt sig av det du skriver. Din senaste kommentar om kaninhantering är ju inte direkt trevlig den heller. Det kanske är så att vi har olika syn på vad som är korrekt kaninhantering?? Eller så har vi kaniner från olika stammar med helt olika temperament..
Jag tycker inte iFokus är ett forum där man går till personangrepp, även om man inte just nämner folk vid namn… Men jag kanske är extremt känslig..

Jag flyttade ju till Skåne i somras och har träffat en del LKH-are sedan dess, även om det inte är jättemycket. Jag har i alla fall upplevt ett väldigt trevligt bemötande från dem jag har träffat och har bl.a. samåkt till en tävling :) Sedan har jag visserligen umgåtts mest med SKH-arna eftersom jag har träffat många av dem redan innan jag flyttade och det är också fler av dem som tävlar i andra klubbbar :)

Är med i lunds kaninhoppare. Men tävlar inte så ofta och jag är mest med dom från skånes. :)
"så är vi iaf just nu Sveriges största kaninhoppningsklubb!"
Det är väl Stockholms Kaninhoppare?
------
Och Sandra hoppade ju inte på någon utan yttrande sina åsikter allmänt om en kaninhoppningsklubb. Det var just det Ts frågade om.
#10 Vi har nästan 100 betalande medlemmar. Problemet ligger hos Skhrf som inte riktigt klarar att uppdatera sina listor ordentligt. Senaste Jennie Svensk skickade till oss var inte ens halva vår styrelse med, 25% av adresserna var felaktiga, liksom många av våra namn. Vi har påpekat det här för styrelsen och lovats bot och bättring.. Dessutom har vi hört andra klubbar som råkat ut för samma sak.. Behöver vi ens gå in på hur lång tid det tar att få ett nummer från kaninregistret? Säga vad man vill om Skhrfs suveränitet, men ngn större organisationsförmåga kan dom inte skryta med.
För övrigt.. Om du ska lägga dig i vad Sandra och jag skriver kanske du ska sätta dig in i vilka som ser varandra på tävlingar och vad som kanske ligger bakom småfula påhopp.. Välkommen ner!
#11 Jaha, men det var ju inte vad jag påpekade.. Du måste ju inte klanka ner på skhrf med en hel uppsats.
Jag frågade bara om det inte var stkh som var den störtsta och inte om hur du tycker skhrf hanterar ärenden :)
Jag lägger mig inte i. På ett forum får alla diskutera utan jag sa min åsikt angående SAndras text och hon hoppade inte på någon utan sa sina åsikter som ts begärde. Det är hur hon upplever saker.
Sen om du tycker det är påhopp eller inte är väl upptill dig. Men jag ser inget påhopp då alla människor har rätt till att känna saker och hon känner så. Sen kan du inte säga att hennes känsla är fel. För en känsla man har inom sig, som bara man själv känner kan aldrig vara fel.
#12 Kommentarer om klubbstorlekar etc bla bla bla tänker jag inte ens svara på… MEN: Att skriva att folk är otrevliga/ mindre trevliga i ett öppet forum där man vet att berörda kommer att läsa kan utan tvekan ses som personliga påhopp. Ang känslor… Man får visst och alldeles absolut känna vad man vill! Däremot får man inte alltid yttra vad man känner. Jag vet att vi har yttrandefrihet i det här landet, men den gäller inte när yttranden är nedlåtande, kränkande eller hotfulla. ( Inte för att så är fallet här… Vill bara förtydliga..) Exempelvis kan jag tycka en hel massa om dig som person, Tarkie, men jag skulle aldrig skriva det här inne. ( Fri tolkning! )
Men då Sandra inte gjort något av det, förstår jag inte varför du blir så upprörd.
#14 Wow. För att göra det så lättförståeligt som möjligt… Jag får tycka och känna som jag vill. Eller? Var det inte så du skrev?
Kan någon snälla snälla snälla ta bort eller låsa tråden så det inte bli mer pinsamt nu? För alla inblandade?! Please?? Jag tror ändå inte TS läser tråden längre…