Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettfoder-skötsel-burar
Läst 1558 ggr
love96
0

Hjälp!

Har ni några bra tips på hur man kan "banta" sina kaniner snabbt och smidigt?

Min ena kanin har blivit jätte tjock och får inte ner henne, kan det bero på maten? Har carrier, ska jag testa nått annat för henne?

PandaFish
0

Sluta ge henne pellets för det bheövs egentligen inte. Låt henne leva på hö och grönsaker istället. Och spring med henne i sele och låt henne vara ute i hagen länge så hon rör på sig :)

Hur mycket pellets får hon ? För sen när du fått ner henne i vikt och kanske vill börja med pellets igen så räcker det med 1 eller 2 msk

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

twinkle
0

Jag brukar alltid ge min kanin mat även om den är tjock.För jag älskar att göra mina kaniner tjocka.Men sen går jag ut med dem jätte mycket så att de blir smala igen.

alwiz
0

Ingen pellets :)

Det räcker med några korn när du ska böeja ge igen om on klarar att hålla sig i bra hull. Hälls så ska dom ju klara sig utan pellets, men några korn går bra.

gaabriellaaa
0

#2 älskar att göra dina kaniner tjocka .. ? Obestämd

PrinzeZz
0

en överviktig kanin får ofta problem med organen, mår dåligt och får en förkortad livslängd.

Dom mår heller inte bra av att pendla i vikt.

hitta en balans som funkar, fri tillgång på hö och halm, vatten och väldigt lite pellets eller inget alls blandat med regelbundna promenader är något man kan börja med och sedan öka, korta på det som behövs.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

twinkle
0

#4 Ja  jag brukar mata mina kaniner så att dem blir tjocka.Men sen bantar jag dom så klart!Glad

PrinzeZz
0

#6 med andra ord så dom pendlar i vikt

Pelzi
0

Min kanin när jag köpte henne så var hon jätte tjock (För att dom hade gett henne fet mat fröblandningar osv..) men jag började mata henne med 1 halv dl pellets Extra bra kvalite var det på den men minns inte vad den hette och så fic hon hö och vatten och lite morötter och började hoppa henne 3 gr i veckan och så fick hon en kastrerad hane som kompis så började hon sakta men säkert gå ner till normal vikt så nu mår hon MYCKET bätttre än när hon kom till oss så sakta metoden är nog bäst kan jag säga :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

[Becca-]
0

#6 Löjligt! Stackars kaniner.

hugoochip
0

2# Varför gillar du att göra dom tjocka?

Även om du "bantar ner dom igen" så stannar endel av fettet kvar runt organen vilken gör att de kan bli sjuka och dö i förtid. Så ett hett tips från mig till dig är att inte göra dom tjocka. Låt de stanna i den vikt som de ska ha. De mår de bäst av. Du vill väll att dina kaniner ska må bra, eller hur?:)

sotlynx
0

Raderat av mod

Pelzi
0

Håller verkligen med #11!

http://emmaskaninselar.blogg.se/

PrinzeZz
0

#11 åsikter får alla ha men på den här sajten tillåts inte så grova personliga angrepp!

sotlynx
0

Djurplågeri är djurplågeri.