Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1860 ggr
HuckleberryFinn
0

Elsa <3 Charlie

Nu ska jag ta en kull mellan min hona Elsa Drömmarnas Drottning och Sävast min kärlek!

Om Honan:

namn:Elsa Drömmarnas Drottning

Född:10 juli 2009

Mamma:Rosa

Pappa: Vilgot

Ras:50% fransk Vädur & 50% Dvärg vädur

Färg: Blå

Ögonfärg: Bruna

Uppfödare:Ida Eklund ,  Klövergläntans Kaningård.

Övrigt:

Elsa är en mkt cool tjej! Hon Älskar att sitta i knätt och vill alltid vara med på allt som görs, Elsa går lös på gården medans vi är ute. Hon har precis börjat tävla eftersom att jag köte henne för ca. 1 år sen och hon gick väldigt bra redan på andra starten (4 + - rakbana) Eftersom hon inte tävlat nå så tyckte jag att hon var duktig och hon gillar verkligen att hoppa hon har inte tävlat så mkt men hon har 2 pinnar i Krok (Lätt) och är lätt klassad i Rak utan pinnar, hon har inte provat höjd eller längd ännu.

Om Hanen:

Namn: Sävast Min kärlek "Charlie"

Född: 5 augusti 2009

Mamma: Snöflingans Lenana

Pappa: Sävast kamp för kärleken

Ras: Vädurs korsning

Färg: Madagaskarotterbrokad

Ögonfärg: Blåa

Uppfödare:Kajsa Degerman , Sävast Hoppkaniner

Övrigt:

Charlie är en söt och Mycket snäll pojke, Moa som äger han nu köpte han för ca. 4 månader sen och hon blev fast för han på en gång, han hoppar upp i knät när man sätter sig på knä.Han är klassad Medel i Båder rak och Krok (tror han har 1 eller 2 pinnar i Kroken) Han har inte provat höjd eller längd ännu.

Om Kullen:

Jag tror denna kull kommer bli ganska bra hoppare och väldigt snälla Kaniner. Efter som kaninerna är så snälla och fina så tror jag att dom lämnar fina ungar efter sig.

Träffas:12 Februari 2011

Beräknas föddas: 12 Mars 2011

Lev. Klara: 12 Maj 2011

Om någon är intresserad så maila mig sandra9511@hotmail.com .

Kaninungarna kommer att finnas i Luleå och transport går att fixa till västerbotten (vi har stuga där) Och de går säkert att fixa transport till andra ställen :)

www.hertsonskaningard.webs.com

hare så bra!/ Sandra och Kaninera

HuckleberryFinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elsa!

HuckleberryFinn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Charlie!

louise-ariel
0

Tyvärr brukar Franska Vädurar inte gå att hoppa med dom får ont i frambenen efter ett tag

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

HuckleberryFinn
0

Men hon är blandning mellan franskvädur och dvärgvädur och hon är inte så jätte stor.

louise-ariel
0

Ok men bara så du tänker på det.

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

HuckleberryFinn
0

jo, jag vet.

Popstar
0

Tror inte det skulle vara någon större skada eftersom hon faktiskt är en korsning , mellan dvärgvädur och fransk vädur =)

---

Jättesöta kaniner , kommer säkert bli en toppenkull!

/Anna

HuckleberryFinn
0

#7 tack :P hoppas de..får lägga ut bilder när ungarna kommit..vi ska para hon i helgen 14 januari istället för 12 februari :)

Popstar
0
#8 Ja gör de , alltid kul med bebisbilder! :D

/Anna