Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 2012 ggr
PandaFish
0

Grenens Matched For Freedom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det tar emot att skriva ut Nanou här. Men efter att ha vägt på det har jag kommit fram till att jag vill sätta ut henne på foder. Hon behöver komma till någon som kan ge henne mer tid än vad jag kan ge henne. Jag vill i första hand sätta ut henne på foder men jag kan även tänka mig att sälja henne.

Grenens Matched For Freedom "Nanou"

Född: 14 April 2010
E: Flamencos Fantastic Freedom U: Grenens Match Point

När jag fick hem Nanou var hon inte mycket för världen. En liten vit lurvig sak som var väldigt mammig och nyfiken. Nu har hon vuxit på sig och har blivit ganska så stor, ligger nog runt 2 kg, hon är väldigt fin i kroppen lång och slank med långa ben men öronen har hon inte lagt ännu det ena är lite på svaj men annars står dom rakt upp.

Hon är väldigt mammig och fäster sig lätt vid visa personer. Vi har ett väldigt starkt band och det tar inte lång tid att vinna hennes förtroende. Hon är väldigt nyfiken och ska alltid komma fram och hälsa och rycker i gallret och vill att man ska ge henne all uppmärksamhet. Hon är otroligt glad hela tiden och så fort hon får komma ut i hagen rejsar hon runt och gör glädjeskutt man kan inte annat än skratta åt hennes tokerier.

Hon har alltid varit väldigt lättlärd och från första början fattat vad hoppningen går ut på. Hon har väldigt lätt för sig och hoppar med stora luftiga hopp. Oftast är hon flera cm över hindrena. I början vågade hon inte riktigt springa och hoppa men nu när hon har tuffat till sig springer hon och hoppar allt. Hon har dock lite dåligt självförtoende och ibland springer hon fram till hindret för att sedan svänga ut precis innan det. Det är något som har blivit bättre och sist vi tränade gjorde hon det inte en enda gång.

Hon är otroligt rolig att hoppa och jag kan inte låta bli att gämföra henne med Pia. Exakt samma målmedvetenhet och stora luftiga hopp. Jag tror verkligen att Nanou har något att hämta på hoppbanan. Än så länge har Nanou inte startat så mycket och hon har bara startat msv två gånger än så länge.

Klassning
Rak: Medeslvår
Krok: Lätt 2p

Som sagt vill jag i första hand sätta ut henne på foder. Hur länge osv kan vi komma överens om. Om man vill veta mer eller se fler bilder och filmer så är det bara att mejla :) Jag nås lättast på min mejl annkann94@hotmail.com

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Pylva
0

Man blir ju lite sugen ^^ Super fin :)

Synd bara att jag har x antal kaninungar att bli av med först ;) Tihi ^^

[AlboKaniner]
0

Var finns hon? eller var bor du xd?

www.123minsida.se/albokaniner

funkar inte det så har vi bytt till

www.albokaniner.se

PandaFish
0

Klart du ska ha henne på foder ett tag Ylva ;)

Hon finns i Örebro men leverans går att ordna i pirincip vart som helst :)

[AlboKaniner]
0

Okej;) jag tycker hon är jättefin! Jag bor på gård utanför helsingborg i skåne ;)! men örebro är inte så jätte långt, kan dock inte tro att min mamma skulle köra upp där för en kanin xD!

PandaFish
0

"för den där kaninen XD" ? vad menar du med det är det något fel på henne eller :S?

Workingdog
0

Men guud så fin hon är Sandra! Inte liite sugen!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

PandaFish
0

Heheh ;) Hon vill komma till någon som ska tävla mycket så är ni sugna på en till kanin att tävla så hör av er :D Hon är superkul att hoppa med bara springer och tar i så hon spricker typ <3

Workingdog
0

#7 men lägg av. Naw vill ha henne ;o Men har bara en innebur nu ;(

/Mvh Jennifer

PandaFish
0

Ja hon kan ju tyvärr inte bo inne :/ Hon är ute kanin det blir nog lite varmt för henne.

Workingdog
0

Ja det blir ju det ;( Även fast mitt rum är kallast i hela huset så är det ju för varmt ;/

/Mvh Jennifer

PandaFish
0

Ja. Ioförsig skulle hon säkert kunna vänja sig :P En utav mina andra kaniner är utlånade för kull och hon fick flytta in. I det rummet hon bor är det 14-15 grader så det är ganska lagom skulle jag tro.

Workingdog
0

Jo, och första veckan kan man alltid ha väderfönstret öppet så hon vänjer sig lite saktare :) Men isåfall om jag får med mamma på cuppen så är jag väldigt intresserad ;)

/Mvh Jennifer

PandaFish
0

Nanou har hittat en fodervärd:)

Workingdog
0

#13 hihi det ska bli sååå roligt att få hem tjejen :D

/Mvh Jennifer

hjartelyckanskaniner
0

Tänkte bara säga nu när jag såg din tråd, att jag addade dig ang bebbarna:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

PandaFish
0

Emma om du är sugen på en bebis mejla ist för min msn fungerar inte tyvärr.

Pylva
0

Pandafish, Jennifer har köpt en kanin från mig också ;) Och jag kan avslöja, att de har det sååå bäst där alltså!! :D Hon är världens gulligaste mot sina djur ^^
Min uppfödning som bor där, är glad, glad, glad!!

Så du ska vara glad att du hittat ett sånt bra hem/foderhem till kaninen :D

Ps. Djuren där har som sagt var, det sååå bra :D:D

Workingdog
0

#17 hihi vad snäll du var da :P <3

/Mvh Jennifer

Pylva
0

#18 Näe, bara ärlig gumman ;)

PandaFish
0

haha Ylva jag vet att dom har det bäst hos Jennifer ;)

Pylva
0

#20 Hehe, lite fail från mig ^^