Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettköp-sälj
Läst 1002 ggr
PandaFish
0

Gt Ch Pia <3 Izor

Gt Ch Pia <3 Izor Den 19 aug kom det 8 små harbebisar till världen hemma hos mig :) Och nu söker dom nya hem. Jag gör en ny tråd för den andra var så kladdig.

Grenens Gt Ch Pacifica "Pia"

E: Butterflys Xander

U: Snöfligans Last Goodbye

Viltgrå rödförstärkt brokad

Pia är mitt allt. Att en kanin kan betyda så mycket som hon gör är nästan otroligt. Vi kan varandra utan och innan och jag skulle inte klara en dag utan henne. Hoppning är det absolut bästa hon vet och flyger högt över allt som kommer i hennes väg. Hon tog pinne på debuten och sne har det bara rullat på. vann tredje rak elit starten på 0+0.Höjd är favoritgrenen och där har hon hoppat 90 cm samt gjort fina försöka på sverige rekordet, som det inte skulle förvåna mig om hon tog. Hon har alltid varit samarbetsvillig och har aldrig varit så där harigt dryg som vissa harar kan vara. Förutom när hon har varit brunstig det är enda gångerna hon har total vägrat att hoppa. Men annars så hoppar hon allt som kommer i hennes väg. Detta är Pias första kull, och troligtvis enda.

Klassning

Rak: Elit 6 cert CH

Krok: Elit 2 cert

Höjd: Elit 90cm 4 cert CH

Längd: Elit 180 cm

2:a Möklinta cupen

1:a Countess Mamorerial 90 cm

1:a Klubbmästerskap i höjd 85 cm

1:a Sveland cup del 3

1:a Apostlacupen

Grenens Impression Of Diamonds "Izor"

E: Diamonds Gd Ch Unlimited Talent

U: Tassens Ch Quistis Trepe

Svart

Min galna kille finns det hur mycket som helst att skriva om! Man hör alltid att Izor håller på med någonting, antingen så springer han runt sitt hus eller så hoppar han upp på det. Om han inte gör det så står han och rycker i nätet för att han vill komma ut, och när jag då ska ta ut honom så buttar han själv upp dörren när jag öppnar den. När han är ute i sin utegård så gräver han nästan hela tiden och kastar jord över allt, det är alltid fart på honom. Izor har sedan tidigare en kull där den som just nu går bäst är Flammans Lucky Impression som är elitklassad Klassning

Rak: Elit 2 cert

Krok: Elit 1 cert

Höjd: Elit 80 cm

Längd: Elit 190 cm

2:a Bondecupen

1:a Vallmoncupen

3:a Jubileumspokalen

10:a Bergslagstrofén

Ungarna kommer bli besläktade med Skånningen, Love, Kasper och norska linjer. Ungarna säljes med härstammningsbevis och köpeavtal.

Pris 500kr

Jag nås lättast på min mejl annkann94@hotmail.com men det går lika bra att skicka ett meddelande här också:) Om man vill se filmer och bilder på föräldrarna eller fler bilder på bebisarna är det bara att mejla :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

PandaFish
0

Nya bilder på bebisarna :) Dom är heltokiga hela bunten och sjukligt sociala :) Det finns fler bilder på dme och vill man veta mer om någon speciell unge eller så är det bara att mejla.

http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=36737

PandaFish
0

Annonsen på SKHRFS forum är uppdaterad me dlite andra bilder och lite info om alla ungarna :)

http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=36737