Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 1680 ggr
knotten
0

Hjälp:)

Hej!

Jag behöver lite hjälp:) Min kanin har lite svårt att förstå lydnadsträningen (går efter kaninhoppning 2), den vill bara springa iväg när jag sätter mig ner. I övrig är hon väldigt mysig och lätthanterlig, men hon har svårt att förstå. Jag har provat ett tag, så hur ska jag försöka få henne att förstå lättare (även om träning ger färdighet)?

och sedan hur man anmäler en kanin till om man redan är medlem i skhrf?:) hur får den den lilla "koden". & jag vet att man kan köpa tälingsbok på plats, men går man bara fram till typ domaren "hej jag vill ha tävlingsboken tack" eller måste man fixa lite innan?:)

TACK SÅ MKT FÖR ALLA SVAR!

knotten
0

skulle vekrligen vara snällt med hjälp, det behövs!

Sheltieliv
0

Går det inte att ge henne något gott varje gång då? Då förknippar hon det ju med något bra =)

knotten
0

tack!:D men sedan finns det ngt man kan göra för att hon ska förstå det bättre?:)

eamy
0

när jag lärde min kanin stanna så var jag ute med honom och hade han i sele, sen satte jag mig på huk och sa stannna och stoppade kopplet så han inte kunde gå någonstans sen upprepade jag det flera ggr tills han lärt sig det sen började jag släppa på kopplet sätta mig ner och säga stannna så stannade han. sen efter han kunde det så började jag gå närmare när han satt stilla tillslut så satt han brevid mig när jag sa stannna :D

PandaFish
0

Med "koden" menar du då reg nr :)? T.ex. att det står s-3647 efter kaninens namn :)? Den får du genom att registrera dun kanin hör efter i din klubb om hur du gör :)

Tävlingsbok ska man kunna köpa på plats. Du ber inte domaren som sitter och dömer för hon/han kanske inte ens är medlem i klubben ;) Fråga någon utav medlemmarna i din klubb du kan även skriva i din anmälan att du vill köpa en bok.

Angående hur man anmäler har jag för mig att det finns en bra artikel om det :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

[AlboKaniner]
0

När du vill köpa en tävlingsbok säger du det när du betalar, alltså när du kommit dit ;)!

www.123minsida.se/albokaniner

funkar inte det så har vi bytt till

www.albokaniner.se