Eldsjälens kaningård
I April ska kaningården flytta till större tomt, det vill säga till min mamma som bor i hus. Gården kommer att öka antalet fack. Från 4 fack till 6 fack. Vilket gör att jag kommer att ha mer plats för ytterligare fler kaniner. Så förmodligen finns det 5 härliga kaniner på gården, om inte 6 kaniner i slutet av 2010. 
Kaninerna kommer att ha mer tillgång till större hagar och dessutom fler hagar. Det är tänkt att det ska byggas väggar runt burarna även tak och dörr.
Alla burar ska göras i ordning, möbleras och skuras. Även målas! Där inpå blir Ida omparad med samma hane. Frihetens Dayo. Så det blir en spännande sommar!
Skissar runt lite, är inte 100% säker än. Dock vet jag att tak kommer det att bli!
Jättekul :D
Alltid spännande å bygga nytt å planera e nog nästan det roligaste ;O)
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#2: Jag instämmer! Det roligaste är nog när man blivit klar med arbetet, då kan man ställa sig tanken "blev det som jag tänkt mig?"
Jag tänkte lägga ut slutsatsen här, så får vi se om det blev som jag tänkt mig! :)

Nu fick jag med lite inspiration……
Det skulle ju vara Najs om man la till en tvåfacksbur+en tvåfacksbur på dem övriga sidorna med en liten ingång….
Det skulle ju vara Najs.
så kul :D
På söndag (imorgon) flyttas burarna! Senare på kvällen uppstår ljuvlig musik mellan Dayo och Ida..

Riktigt smart det där med taket!
Längtar efter bilder när det är klart! :)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
Hur gick det nu då? :)
Oj, har helt glömt bort, allt har gått jättebra, burarna står mot varandra, tak sätts på i höst/vinter, målning sker snart! :)
Skulle vara roligt att se lite bilder :D
#10 instämmer :)
Å va coolt ;) vill gärna se bilder på hur det blev :)!