Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: allmänt
Läst 1273 ggr
bellamollylovee
0

Vad ska jag göra med henne?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick i våras en kaninhona, som jag efter ett tag började hoppträna med. Från början gick det hemskt, men hon blev bättre och bättre, och vann sin första rak mini. Sedan började vi tävla lätt, och hon började springa igenom hindren. Hemma gick det bättre, men så idag tog hon sig inte ens igenom en mini-bana hemma, och hennes rekord idag var fem cm. Det är så konstigt, för hon kan, det vet jag. Hon har backat bakåt.

Jag har inte hoppat speciellt mycket med henne heller.

Någon som vet vad som är fel?

Kan det vara så att hon inte gillar att hoppa?

Vet inte riktigt hur jag ska göra då, vill ju inte att hon ska känna sig tvingad att hoppa, men samtidigt är det ju det jag vill. Hon hatar att sitta i knät, och tycker bara om att bli klappad om hon sitter bredvid en. Sötnosen.

Jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

eamy
0

hon kankse inte hade en bra dag idag, hon kanske är lite trött det är bara att ta det lugnt det har ju bara hänt 1 gång hitils, pröva hoppa igen om någon dag om det händer samma som idag så börja om på nytt allt radera hoppningen i hennes huvud, börja med små hinder 5-10 cm beröm jätte mycket när hon hoppar över dom sen höjer  du efter hand :)

KaninPiggelin
0

testa annars att ta en ganska så lång pause från hoppningen =)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

MangoO
0

Som #2 säger så kan det mycket väl funka med en lite längre pause (:

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

bellamollylovee
0

Har bestämt mig för att ta en längre paus med henne under några månader och bygga upp våran relation. Sedan ska jag börja om från början igen med henne, så kommer hon förhoppningsvis ha fått tillbaks hopplusten till tävlingssäsongen :)

Tack!

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

MangoO
0

Lycka till Glad

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

KaninPiggelin
0

Lycka till =)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥