Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1157 ggr
KyrkelidensJosefin
0

Teddys sista kull!

Det här blir Teddys sista kull och Lucys första:)

De kommer att paras till våren/sommaren

Den som är ute efter en helt otrolig bästa kompis så är det här en kull värd att vänta på!

Skärbo's Hultsfred "Teddy"

Sandra Om Teddy
Teddy är glädjespridaren #1 här hemma. Han har jämt något tok för sig och för det mesta kan man inte annat än skratta åt honom. En riktig clown helt enkelt!
Teddy är det snällaste man kan tänka sig. Han älskar allt och alla och tigger om ens uppmärksamhet så fort han får chansen. Egentligen är Teddy en riktig kelgris som gärna ligger och myser i soffan. Dock blir det sällan några längre stunder då Teddy har konstant myror i benen. Denna kille gör en helt enkelt alltid på gott humör. Bara genom en blick med de där ljusbruna busiga ögonen och en charm till tusen kan man helt enkelt inte motstå Teddy.

Som hoppare är Teddy en otrolig läromästare. Han blev min första kanin att klättra i klasserna inom SKHRF och det är Teddy som lärt mig att föra i de högre klasserna. En kille som tar allting med ro och tuffar på i sitt tempo. Kapaciteten för de allra största elitkombinationerna finns men det kräver att Teddy är i toppform.Det bästa Teddy vet är tävlingar med mycket barn och publik. Kistamässan är nog årets höjdpunkt för Teddy och han är under de dagarna taggad till tusen, ibland lite för mycket!
Teddy gör alltid sitt bästa och hoppar ibland mer för min skull än för sin egen. Även om det inte skulle gå lysande är Teddy alltid lika glad efter ett lopp och oavsett är jag alltid så stolt över honom.

Rak: Elit, 1cert
Krok: Elit, 2cert
Höjd: Elit (65cm)
Längd: Elit (180cm/200cm)

Kyrkeliden's Lucky Closette "Lucy"
Lucy är mitt alldeles egna yrväder som sprider glädje i vår lägenhet här nere i Malmö.
Jag skulle nog vilja beskriva den här damen mer som en hund än en kanin. Hon går utan problem lös i lägenheten så länge soppkorgar och matrester är inlåsta.
Hon är det snyggaste jag någonsin har sett och det goaste! med sina gigantiska öron och busiga blick kan man aldrig vara arg på henne länge, och tro mig ibland kan hon driva en galen när man hittar henne käkandes på plast endast för att det faktiskt fanns päronsplitt där innan.

Som hoppare säger jag bara wow!
Med hennes storlek fullkomligt går hon över alla hinder! Den här tjejen har kapacitet till tusen bara hon vill, för det är ju så det är.. på hennes villkor!
Men jag är säker på att så fort den här damen har fått växa klart(när nu det blir) så kommer det bli lysande!

Rak: 2 pinnar lätt
krok: Lätt ny

Teddy valde jag då Lucy behöver en inte alltför stor eller lång hane. Hanen ska även vara positiv på banan och ha ett härligt lynne då Lucy ibland kan tjura ihop lite på banan(haren). Så Teddy blev perfekt till min "Lilla" Tös.

För frågor eller för mer info:
Power_mist@hotmail.com
http://www.Kyrkelidens.kaniner.se

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

kyrkeliden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lucy

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

kyrkeliden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Teddy

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus