Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettkullplanering-make-maka-sökes
Läst 1955 ggr
lydds
0

Zäta <3 Sture

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa två sötnosar parades idag och det blev några lyckade parningar, så nu hoppar vi på bebisar om drygt en månad!

Misspinky's Durendal " Sture " Harkorsning
E: Jr Helios
U: Flamencos luna viola

Sture är alltid glad och vill alltid ha en liten klapp på huvudet. Sture är lugn, väldigt social och trevlig på alla sätt och vis. Han hittar alltid på bus. Han gör verkligen allt för att man ska tycka om honom och riktigt charmig är han också, och säg någon som inte har lyckas falla för honom.

Sture har inget problem med hoppningen. Allt har rullat på. Sture har lagom bra fart på banan och han hoppar alltid med god marginal över hindrena och han tycker det är så kul, och det är ju det viktigaste!

Stures Klassning
Rak: Medelsvår, 1 pinne
Krok: Medelsvår, 1 pinne
Höjd: Ej Elit, 2 pinnar
Längd: Ej Elit

Zäta, Dvärgvädur
E: Åsbrinkens Tusse
U: Xira

Zäta överraskar mig alltid. Hon är alltid så glad och busig, man vet aldrig vart man kan hitta henne. Så fort man kommer ut till kaninerna så springer hon fram till galleriet och bara ber om att få bli klappad. Hon är verkligen en underbar kanin som alltid charmar de flesta. I hagen är det alltid fullrulle! Glädjeskutt hit och glädjeskutt dit, och hon vill absolut inte komma in i buren igen.

Zäta är väldigt säker på banan, hon vet vad hon ska göra och det gör hon bra! Farten kanske inte är den snabbaste men hon gör alltid sitt bästa och Zäta är alltid så himla glad när hon hoppar och det smittar verkligen av sig.

Zätas klassning
Rak: Lätt
Krok: Lätt
Höjd: Ej elit
Längd: Ej elit

Jag tror att ungarna kommer få mycket studs, lagom fart, kapacitet och en enorm vilja.
Jag tror även att de kommer bli väldigt sociala och nyfikna eftersom båda föräldrarna är det!

Ungarna kommer bli besläktade med Xander, Skåningen, Simoneholms
Förväntade färger: Viltgrå, Viltgrå rödförstärkt och svart

Intresserad eller undrar över något? Tveka inte att ta kontakt med mig! (:

Popstar
0

Åh vilken härlig kombination! :)

Kommer bli riktigt fina ungar ludde!

lydds
0

Zäta fick 3 ungar igår! 1 svart och 2 viltgrå. Bilder kommer upp lite senare! Skrattande

lydds
0

En svart liten unge ^^

lydds
0

Viltgrå nr1, den största i kullen! :)

lydds
0

Viltgrå nr 2 ^^

Husberg
0

Jättefina Ludde, Zäta är en duktig mamma!

lydds
0

#6, Tack Elin! Ja, Zäta är riktigt duktig! :)

[h-malm]
0

Söta! Men hur ser du skillnad på de svarta och viltgråa? Dom ser ju likadana ut? :P

Pylva
0

Söta små korvar <3

lydds
0

#8 Den svarta är helsvart, svart mage och öronen svarta.

De viltgråa har vita magar, även öronen mer vita, vilket man ser tydligt på bilder Skrattande
Om du förstår, är inte bra på att förklara.

lydds
0

Tyvärr dog 1 viltgrå och den svarta under natten!

minkaninester
0

Nej vad tråkigt! :(

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Pylva
0

:(

[h-malm]
0

#10 Jaha jag förstår ;)

Beklagar, vila i frid <3

JoyF
0

är det som men hundar att dom behöver hjälp när dom ska föda?, och hur lång tid tar det efter man har parat till kanninungarna kommer?

lydds
0

De dog natten till de skulle bli 4 dagar.
De brukar oftast klara av födseln själva.

[h-malm]
0

#16 Har alla dött?! :( <3

Har kaniner tänder när de föds? :/