Lurviga hoppare
När jag började hoppa med min kanin Baddarn så tog jag alltid en hårsnod.Men nu tar jag inte det länfre men det går licka bra utan.Kan det vara farligt utan?Jag vill bara veta.
Hur menar du med att du tog en hårsnodd?
#1 troligen att hon valde tidigare att sätta upp håret i ansiktet på kaninen i en totte när hon hoppade med kaninen men att hon inte längre gör det och nu undrar om det kan vara farligt att inte ha håret i ansiktet uppsatt på kaninen när man hoppar om den är långhårig/lurvig.
Så jag förstog det iallafall :)
Har själv inga erfarenhet av att hoppa med lurviga kaniner så kan inte hjälpa men funderar på att ev. skaffa en lejonkanin att ev. hoppa med själv så hade varit intressant att veta för mig med :)

#1 jag menar att jag tog en hårsnod och satt upp håret som hengde över ögonen
#4 Jag tror att det inte gör något om det hänger lite hår över ögonen. Kaninen ser nog ändå.
Det är bara vad jag tror, har aldrig haft några lurviga kaniner! 

Tack för tippset
Ser flera lurviga kaniner som har små 'hästrosetter/selrosetter' i pälsen, men jag tycker inte att de behövs.
//Anna Odenbrand
Jag hoppar med en lejonhuvad som har grymt mycket man men är brun chinchilla ( inte godkänd) jag sätter inte upp hans hår eller någonting.
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

jag har en riktig hårig kanin, i början använde jag inte snodd men nu när jag prövade märkte jag att han gick bättre med det .
men det är ju inte farligt att hoppa utan, dom har ju vant sig med hår för ögonen så det är nog helt okej :)

Jag har en Lejonhuvad dvv, dock inte renrasig och inte över mycket päls men har man.
Hon är klassad MSV som inte inte debbat än och krok med 1 pinne.
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "