Rådgivning
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej jag undrar om ni tror att kaninen på filmen skulle gå bra i hoppning (ursäkta att katten kommer ivägen)
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!
Ja, jag tror att den skulle lyckas bra :) Hur högt hoppar den? Och tänk på att det bara är 30 cm (har jag för mej ;s) i lättklass ;)
Du kan dock bredda hindrena, så dom blir längre, då maxlängden i Lätt-klass är 40 cm. (tror jag^^)
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Det är 30 cm högt i lätt och 45 cm brett om jag inte minns fel :P ;)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Du kan titta på bilder och filmer annars på youtube hur hindrena ser ut i en vanlig lättklass :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
3# ja, så är det nog xD
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
Så ni tror det skulle gå bra?
Det är såhär att jag vill testa innan jag anmäler mig till någon förening , hur gör jag då?
Har önskat mig medlemskap på stockholms i julklapp ^^
M.v.h. Louise
man får lov att prova tävla en gång i miniklassen innan man blir medlem så ta kontakt med stockholms kaninhoppare =)
man får tävla hur mycket man vill i mini utan medlemsskap, man får ofta prova på att tävla en gång i lätt utan medlemskap också
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#6 Jag tror verkligen att kaninen på filmen skulle gå bra i hoppning. Testa tävla i mini klass först, om du tycker det är kul och vill fortsätta kan du bli medlem. Jag tävlar i Stockholms kaninhoppae ;)
Ja tro att kaninen kan gå bra i hoppning men läs mer om regel i klubben man ska börja i lätt klass man kan tävlar mini tävling utan blir medlem
Jag tävlar med mina kaniner ochså söt kanin? många burar nu har?
Det inte säker att du inte vinner i första tävlingen
Jag vet jag tror inte ens han kommer första hindret på första tävlingen.
#10 Vad menar du med söt kanin? många burar nu har?
M.v.h. Louise
#11 Min hane hoppade 0 hinder första tävlingen! Andra tävlingen hade han 2 hinder kavr+ målhindret. Man lär sig, jag måste putta på han hela tiden för att han ska gå frammåt. Han står bara och luktar hela tiden annars. ;)
Putt
M.v.h. Louise
Jag tycker du genast ska sänka hindrerna ifall du ska börja tävla med kaninen.
#14 vrf det?
M.v.h. Louise
#15 Vet inte, men om du ska börja i mini behöver du verklige inte så höga hinder som på filmen ;) Du kanske ska träna lite på längden också :)
#11 jag menar vad söt kanin du har och många burar du har ?
jag föder me upp kanin hoppkaniner
#17 Ok , jag och min syrra föder upp för utställning.
M.v.h. Louise
#16 Ja jag vet men på denna film hoppat vi på höjden eftersom jag bara har dom hindrerna som är på filmen
M.v.h. Louise
15# För att om du ska tävla så måste du börja i antingen lätt eller mini klasser. Där är höjden i lätt som max 30 cm och om du tränar högre än så finns det risk för att kaninen kan börja slarva på tävlingar, därför tycker jag att du ska sänka :)
Vrf skulle han slarva XD
M.v.h. Louise
Han hoppar liksom jättebra både lågt och högt XD
M.v.h. Louise
Hindrerna på filmen är 40cm och 50cm så det är INTE högt ens
M.v.h. Louise
Kaniner brukar börja slarva ifall man höjer de högre än vad de tävlar. Det finns väl ingen poäng och hoppa 50 cm när kaninen är lättklassad och hoppar 30 på tävlingar?
Håller med Louise lite där, det är roligare att hoppa högt. Min åsikt. Ingen av mina har slarvat av att hoppa lägre. Dom hoppar snarare bättre när jag hoppat högt. Så det är väl från idivid till individ. Och hopptävlingar är ju inte allt, så man kan väl få hoppa hur högt man vill hemma!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Okej #18 Ja din kanin kommer tävlar går bra !
men du kan bara börja tävlar 30 cm i lätt klass kan även tävlar mini klass
Men jag vet att det bara är 30cm!
Men han hoppar lika högt även fast man sänker så det spelar ju ingen roll han lär sig ju bara hoppa bättre lågt när han hoppar högt för då lär han sig lyfta på kroppen, tassarna.
M.v.h. Louise