Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etiketttävling-resultat
Läst 1043 ggr
KaninPiggelin
0

Seltransport

Är det okej ifall kaninerna sitter med selen på sig i transportburen på tävling? Enligt mig skulle det vara en ganska stor risk att ta upp mina kaniner i te x knät och sätta på dom selen eftersom  mina kaniner inte tycker om att sitta iknät eller på transportburen när jag tar på dom selen, det skullle inte vara så kul ifall kaninen rymde mitt på en tävling Obestämd

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Sashhi
0

Det är inte tillåtet.

Not your mom, not your milk.

KaninPiggelin
0

Okej :) Tips på hur jag ska göra? X) På utomhustävlingar har jag haft dom i rasthage, men skulle vara mycket enklare o ha dom i transportburen någon gång… Jag vill liksom inte ta risken ;)

[bebba]
0

På en av kaninerna jag hoppar med sätter jag på selen i transporten och tar ut henne sen(open bur). Men hon har aldrig selen på i transportburen förutom när jag tar på henne.

KaninPiggelin
0

Har tyvärr baar "vanliga" transportburar

PrinzeZz
0

träna på att kaninen ska sitta still i knät eller på transporten, jag gör alltid på samma sätt och det blir en rutin.

Upp med kaninen, stäng buren och sätt ner kaninen, på med selen och ner med kaninen på marken tar kanske max 10 sek. Kaninerna lär sej fort att dom ska sitta stilla, det går fortast och smidigast så.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

KaninPiggelin
0

okej, får öva mer på det ;)