Hjälp
Jag hopptränar med min lejonhuvade kanin, Hon kan hoppa ca 30 cm än så länge och hoppar jättebra när hon vill. Men jag har någon filt eller tygbit eller något över bommarna så att man inte ser bommarna, och inte ser andra sidan ( hon kan ju självklart riva ändå) men om jag inte har det så stannar hon vid hindret och puttar ner bommarna eller hoppar emellan och river då självklart..
Någon som vet hur man kan träna bort detta? Jag började smått med 1 pinne sen när hon klarade det bra så la jag till en till. på 2 pinnar hoppar hon men ibland puttar hon ner. Då har jag börjat med 2 hinder efter varandra, men när jag höjer ena till 3 pinnar så måste jag ha något över annars hoppar hon inte. Och sen ibland så hoppar hon inte på 2 pinnar heller :( Annars är hon jätteduktig och springer och hoppar fint :)
* Vet inte om jag satte i rätt grupp*

putt :)
mina kaniner river me och putter bort bommarna man kan träna bort de,Försök lyfta kaninen över hinder och Putta kaninen i rompan lite lätt
Det är synd att du inte kan vara min hoppklubb jag har en du bor för långt bort
men se min hemsida om mina kaniner http://hippisrocky.zoomin.se
mina hoppfilmer där!
Jag tävlar med mina kaniner
du kan ju alltid hoppa med plank och hoppas kaninen lär sig efter ett tag att man även ska hoppa över bommar :) dock är ju inte det säkert att kaninen fattar då heller ..