Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: köp-sälj
Läst 2373 ggr
PandaFish
0

Gt Ch Pia <3 Izor

Den 19 aug kom det 8 små harbebisar till världen hemma hos mig :) Dumma jag har varit väldigt lat med att annonsera ut dem och dom har hunnit bli 8 veckor, redan jisses vad tiden går fort när man har bebisar :O

Grenens Gt Ch Pacifica "Pia"
E: Butterflys Xander U: Snöfligans Last Goodbye
Viltgrå rödförstärkt brokad

Pia är mitt allt. Att en kanin kan betyda så mycket som hon gör är nästan otroligt. Vi kan varandra utan och innan och jag skulle inte klara en dag utan henne. Hoppning är det absolut bästa hon vet och flyger högt över allt som kommer i hennes väg. Hon tog pinne på debuten och sne har det bara rullat på. vann tredje rak elit starten på 0+0.Höjd är favoritgrenen och där har hon hoppat 90 cm samt gjort fina försöka på sverige rekordet, som det inte skulle förvåna mig om hon tog. Hon har alltid varit samarbetsvillig och har aldrig varit så där harigt dryg som vissa harar kan vara. Förutom när hon har varit brunstig det är enda gångerna hon har total vägrat att hoppa. Men annars så hoppar hon allt som kommer i hennes väg.
Detta är Pias första kull, och troligtvis enda.

Klassning
Rak: Elit 6 cert CH
Krok: Elit 2 cert
Höjd: Elit 90cm 4 cert CH
Längd: Elit 180 cm

2:a Möklinta cupen
1:a Countess Mamorerial 90 cm
1:a Klubbmästerskap i höjd 85 cm
1:a Sveland cup del 3
1:a Apostlacupen

Grenens Impression Of Diamonds "Izor"
E: Diamonds Gd Ch Unlimited Talent U: Tassens Ch Quistis Trepe
Svart

Min galna kille finns det hur mycket som helst att skriva om! 
Man hör alltid att Izor håller på med någonting, antingen så springer han runt sitt hus eller så hoppar han upp på det. Om han inte gör det så står han och rycker i nätet för att han vill komma ut, och när jag då ska ta ut honom så buttar han själv upp dörren när jag öppnar den. När han är ute i sin utegård så gräver han nästan hela tiden och kastar jord över allt, det är alltid fart på honom.
Izor har sedan tidigare en kull där den som just nu går bäst är Flammans Lucky Impression som är elitklassad

Klassning
Rak: Elit 2 cert
Krok: Elit 1 cert
Höjd: Elit 80 cm
Längd: Elit 190 cm

2:a Bondecupen
1:a Vallmoncupen
3:a Jubileumspokalen
10:a Bergslagstrofén

Ungarna kommer bli besläktade med Skånningen, Love, Kasper och norska linjer.
Ungarna säljes med härstammningsbevis och köpeavtal.

Pris 500kr

Jag nås lättast på min mejl annkann94@hotmail.com men det går lika bra att skicka ett meddelande här också:) Om man vill se filmer och bilder på föräldrarna eller fler bilder på bebisarna är det bara att mejla.

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

PandaFish
0

Hoppsan :P Bilder på bebisarna finns att se här http://skhrf.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=36737

Vill inte gärna bildbomba hela tråden det första jag gör ;) Vill man se fler bilder eller veta mer om en speciell bebis är det bara att höra av sig. Leverans går att ordna i princip överallt :D

Sashhi
0

De är så himla fina, Sandra! Vill bara säga att de som tar sig an en sådan här - kommer få helt underbara kaniner! Det var som små underbara popcorn när jag träffade dem :)

Not your mom, not your milk.

PandaFish
0

Åh tack för dom fina orden Sara<3 :)

Puttar lite för finisarna, nya bilder samt lite mer info kommer nu till helgen :D

hugoochip
0

De är så himla fina!

Inte lite sugen blir man.. Speciellt när det är Pia som är mamma!

Hon är ju dö cool! :)

PandaFish
0

haha klart du ska ha en ;) Små popcorn är dom helt galna mamma upp i dagen

gaabriellaaa
0

jättefina bebisar! dock har jag ju redan en annan liten plutt här haha :)

PandaFish
0

haha ja fina Pingu :) Eller heter han så fortfarande ?*I hope not*

Workingdog
0

Guuud så fina Sandra :D Skulle lätt tagit någon om jag inte hade haft lilla skiten här hemma :D

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

gaabriellaaa
0

#7 haha tyvärr XD är verkligen för lat med att leta smeknamn hehe skäms (a) men lär väl hitta något så småningom :) hoppas jag .. Oskyldig

Workingdog
0

#9 haha varför ar pingu så dåligt :p Tycker det är fett gulligt :P Lite gulligare än Flamman tom xD

/Mvh Jennifer

PandaFish
0

Men Flamman är liksom fint , Pigu är visserligen gulligt men det är fult och skär sig mot dom andras namn haha Flamman, Leia, Seila och Leah :P Har inga bra namn tyvärr :(

Workingdog
0

#11 haha lilla pingu är mobbad xD Nää da:p Såg att Leah(?) har lagt sina öron ner :P Flamman har fortfarande ett upp och ett ner :P tror hon kommer förtsätta ha så :P Hon är så gullig så så hopaps på det aif :D Sen får hon damp på nätterna och biter i gallret och kutar runt i buren för hon vill ut så man får inte så mycket sömn xD

/Mvh Jennifer

gaabriellaaa
0

Haha precis tycker som sandra xD pingu är ju riktigt gulligt men när man ser dom andras namn och sen ser pingus då blir det liksom "whaat?" #12 haha då är våra rätt olika :p i buren har pingu båda öronen ner (oftast) men i hagen står dem rätt upp. När han ligger i buren så är det bara slöa som gäller :p dock så är det full fart i hagen, han tar sig runt den på 2 sekunder ;) men vi kanske ska hålla tråden ren från OT nu ^^

Workingdog
0

#13  Haha Flamman ska alltid dit hon inte får xD för där hon får vara är inge roligt för hon vill dit hon itne får :P Haha a det är nog bsät :P

/Mvh Jennifer

gaabriellaaa
0

#14 hehe :)