Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettallmänt
Läst 2342 ggr
[Nalle-]
0

Hur ofta hoppträna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hoppade jag och Yuki vårt första hinder här hemma! Ett hinder som bestod av två glasslådor och en kratta på 5 cm höjd, mycket uppfinningsrikt ;) Det gick bara bra och Yuki verkade tycka att det var ganska skojjigt!
Min fråga lyder, hur ofta bör man träna med honom såhär i början? Tog det ytterst lugnt med honom nu och lät honom bara hoppa 5 hopp eller något med långa pauser. Jag vill ju inte trötta ut honom så han tycker det är tråkigt!

josefijn
0

de flesta hoppar ungefär 1 gång i veckan / 1 gång varannan vecka / 2 gånger var tredje vecka.

Jag gör alltid så att dåp jag hoppar in kaninerna har jag det lite intensivare, med ungefär 5 dagars mellanrum 2-3 gpnger, sedan då de förstått vad det går ut på har jag hoppaus i några veckor, och sen så kör jag som vanligt en gång i veckan ca, :)

kaninsnobben78
0

Man ska inte träna för ofta med kaninen  då tröttna ut  dom  .Man kan träna 1 gång vecka eller 2 gånger  inte varje dag  man kan  ut gå med kaninen dom andra dagarna

Jag träna mina kaniner  1-2 gånger i veckan det tropå hur väder,vind  om det är för varmt  ut så låter jag dom vara i sina burar  .Det är faligt att hoppa det är för varmt  kaninen kan dö av varme .

[Nalle-]
0

Tack för svaren! :) Ska absolut tänka på att inte hoppa för ofta.

louise-ariel
0

Det står i en bok att om man vill att kaninen ska komma upp i

elit-klass ska man träna varje dag 12min

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

josefijn
0

#4, inte kan man ju hoppa varje dag! Men ute i sele varje dag är bara bra :)

louise-ariel
0

Jaa jag vet men skrev det bara för jag tyckte det lät konsitgt läste det nyss

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

kaninsnobben78
0

# 4 Man ska inte hoppträna  varje dag  då tröttna kaninen  till slut! Tänkt på dig själv du skulle  springa varje dag eller någon annat du gör  du skulle  tröttna själv ! Det  gäller även  för kaninen me .Så ska man inte gå efter en bok det står  hur ofta man ska hoppa eller

louise-ariel
0

Jag går i skolan eller gör läxor varje dag och föressten läs alla kommentarer innan du kommenterar mig!!

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

[h-malm]
0

oj förut hoppade jag varannan dag :O

louise-ariel
0

##9

Kaninen dör inte av att hoppa varje dag om kaninen tycker det är kul bestämmer du hur ofta du och din kanin ska hoppa

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

kaninsnobben78
0

# 10  Hållo där ! kaninen kan få ont i benen om man hoppar varje dag så kan dom tröttna me.Kaninen måste vila sig me Det inte alls bra hoppa för ofta eller

louise-ariel
0

Men va *** har jag sagt att den måste hoppa elit-hinder varje dag eller??!!!!!!

En kanin måste inte få ont i benen det beror på hur länge man hoppar och hur högt och om det är hård mark bakom hindret!!

Jag har sån tur att vi har pool på sommaren och när poolen inte är uppe är det sand där poolen stod eftersom vi körde med en jordfräs så att marken skulle bli jämn.  och då har jag hinder som står på exakt samma ställe och då kan man hoppa krok och rak där och efter varje hinder så har jag grävt upp sanden så det är en grop och så har jag fyllt på med planterings-jord så det blir mjuuuukktt när h*n landar^^

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

josefijn
0

#12m man ska inte hoppa med en kanin varje dag. oavsett om man hoppar högt, lågt, på mjukt eller skarpt..

kyrkeliden
0

#12 Vårda ditt språk tack. Detta är ett forum och folk får ha sina åsikter och tankar. Vill inte veta av svordomar och liknande här, tack!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

kaninsnobben78
0

Jag håller med 13#14Skrattande

[ninnakm]
0

Jag tränar med mina niner ungefär 1 gång i veckan:D

louise-ariel
0

Ta bort mina kommentarer vill inte vara på kaninhoppning iFokus längre…..

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

kaninsnobben78
0

# 17 Va inte de  me där !

louise-ariel
0

vad betyder me där??

M.v.h. Louise

www.stormenskaniner.se

[Nalle-]
0

#18, och #19, Jag tycker ni kan ta det där någon annan stans än i min tråd. Tack!

PrinzeZz
0

vi har alla olika åsikter och vi får alla yttra dom.

Man måste inte acceptera varandras åsikter, men man måste respektera dom

Sedan att låta det gå ut över någons oskyldiga tråd är ju fel.

för att komma till frågan!: jag tycker gott och väl du kan träna 1 gång i veckan och kanske tom någon gång 2 gånger.

sedan är ju alltid vila viktigt, någon gång kan du ju hoppa över at träna honom någon vecka eller två.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

kaninsnobben78
0

ursäkta mig säger till  bara man ska inte göra  för ofta !  kaninen kan få ont i benet de för dom

för låt mig! att skriver din råd !  #20

din fråga e  du kan hoppa 1 gång i veckan eller 2 gånger   du få  bestäma själv !

[Nalle-]
0

#21, Tack! :)

#22, Det är okej. :)

kaninsnobben78
0

Vad bra # 23 lycka till med träning?

teddybaby
0

#22 Herregud, jag tror faktiskt att budskapet har nått fram nu.

Vad roligt att du har fått lillen att hoppa! Baby har varit ganska seg med att försöka få att hoppa, han har inte direkt visat något intresse så jag låter honom göra annat istället. Däremot ska jag testa Kakan, och jag har en känsla av att han kommer att gilla det. Glad Du får uppdatera oss mer om hur det går sen!

[Nalle-]
0

#25, Tack! Håller tummarna på att det går bra med hoppträningen med Kakan också :) Det ska jag absolut göra!