Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 947 ggr
kyrkeliden
0

Lyckliga stunder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det är vad denna donnan skänker mig, många sådana! Å hennes namn betyder ju just det, lyckliga stunder - eller som hon heter Skärbo's The Moments of Happyness.

Måste bara få skriva av mig om denna tjej! Hon har på två veckor tagit sina tre cert i rakbana och blir de godkända får hon titulera sig Champion. Det är något helt ofattbart! Jag har ju min Tuva som är Great Champion men tror fortfarande inte den titeln sjunkit in, och tror inte den kommer göra det heller! Å nu min Happy, champion…känslan är obeskrivlig, går inte att ta på….men häftigt!

Happy var redan elit i rakbana då hon kom till mig, men titeln känns inte mindre värd för det. Det har tagit tid för mig att förstå den här damen. Hon är speciell på så många sätt och vi har lagt ner mycket tid på att lära känna varandra. Inte en helt lätt kanin vilka några fått erfara och därför käns det kanske än mer speciellt. Hon litar på mig och jag på henne!

När Happy kom hit hade hon nerverna utanpå och allt skulle gå i 110 knyck. Visst klarade hon hinderna, men korrfelen var desto fler. Ju mer vi lärt känna varandra o lita på varandra desto lugnare o tryggare har hon blivit. Några korrigeringar blir det ibland men vi har börjat lära oss undvika korrfelen.

Nu har hon haft en fantstisk period. Inget hinder tycks för stort och Happy kan hoppa allt, stillastående såväl med fart och ur de mest underliga vinklar. Hon har utvecklats och mognat väldigt mycket i sommar och det har nu gett resultat! En tjej jag tror kommer visa sig mer framöver, så se upp!

Nu har jag skrivit masor! Men ville bara skriva av mig om denna tjej!

Skärbo's CHAMPION The Moments of Happyness

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

jees
0

Happy är verkligen en fantastisk kanin att se när hon hoppar. Great Champintiteln kommer nog snart också tror jag. Känner så väl igen beskrivningen av henne som typ för den överenstämmer precis med syster Yra (Skärbos Memory). Lycka till i fortsättningen också.