(K) Vädurar
Nu söker jag vuxna och/eller kaninungar av dessa två raser: Fransk Vädur & Dvärgvädur
Men jag har en del krav på individerna då de ska användas i avel mest troligen.
Så här nedanför kommer de krav som individerna bör fylla så mycket det går!
Färger!
Fransk Vädur:
Vit blåögd, Wienertecknad, mantlad. Ej svart, blå, madagaskar, gul eller havanna.
Helst i g/s japan, chinchilla, viltgrå eller järngrå.
Dvärg Vädur:
Wienertecknad med blå ögon. Och detta i viltgrått eller g/s japan. Ingen annan färg.
Papper:
De ska ha antingen Härstamningsbevis eller stamtavla.
**_Ålder!
_Ungar:
**Födda tidigast Juni 2010.
Födda senast mitten av Augusti 2010.
**Vuxna:
**Inte över 3år! De ska vara utställda med fina poäng och reggade. Som hona ska hon haft kull tidigare och då med fina avkommor.
_Kön:
_Dvärg Vädur - hona
Fransk Vädur - hane & hona (okastrerade)
Oavsett ras så ska de vara rastypiska med kroppshållning och storlek samt ha ett stabilt och lugnt temperament.
Alltså inga kaniner med spetsig nos, lång och slank kropp. Utan de ska vara kompakta och grova med kraftiga runda huvuden och bra öronhållning samt knutor.
Tillgänglighet:
Då jag nyligen fick reda på att min granne åker lite över hela Sverige nästan varje vecka så kan kaninerna befinna sig i följande ställen:
**Stockholm - Uppsala - Sundsvall - Gävle - Mora
**Ifrån nämnda ställen kan jag mest troligen ordna transport själv annars får du som säljare gärna hjälpa.
Pris:
Då transport kostar lite det också så ser jag gärna att du som säljare kan pruta ner kaninens pris om den är av den dyrare sorten just för att transport också ska kunna funka pengar mässigt.
**Kontakt:
**Evelina Esbjörnsson
Östersund / Jämtland
070 - 358 11 87 (SMS endast tack!)
trubbelsbuse@hotmail.com
**Har du frågor?
**Då är det bara att fråga =D
Bilder och tips om uppfödare, eller vill du kanske lämna ett tassavtryck för även du är i sök på dessa raser och färger så är det varmt välkommet!
Dock undanber jag bilder och svar ifrån säljare med kaniner i fel färg och ålder och som helt enkelt inte följer mina krav - detta för att underlätta för mig personligen och för att tråden inte ska riskera att få onödiga inlägg.
Denna tråd är inlagd på följande sajter:
Kanin iFokus - Dvärgkaniner iFokus - Jättekanin iFokus - Kaninhoppning iFokus.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg