Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: träning-tips-råd
Läst 1066 ggr
[muff]
0

Tips på att sätta ihop kaniner?

En kasterad hane 7månader och en liten hona 3månader. Vi har försökt i nästan 2veckor utan framgång. Tuss (hanen) nosar först på henne, men sen grymtar han och sen biter han efter henne. Korre(honan) Skuttar bara bort lite förskräckt men går tillbaka sen för att nosa. Varför gör han så och varför grymtar han?! Det stör mig, dels för att jag inte vet varför, och för att när vi satte ihop våra andra kaniner, gick det jättefort att sätta ihop dom.

Ge tips och råd hur vi ska göra snälla ! :)

Pylva
0

Tuss kanske bara vill försvara sitt revir! Men det är lite konstigt att han som är en hane gör så mot en hona! Hanar brukar ju älska honor. Men eftersom att han var kastrerad som du berättar, så tror jag att det kan ha med det att göra en aning. Han är ju som du berättade väldigt ung, och kanske hade han inte hunnit bli könsmogen innan ni kastrerade honom. Han kanske helt enkelt är osäker på hur han ska bete sig, eftersom att han kanske inte fått uppleva hur det är att vara "hane". Du kanske inte förstår riktigt vad jag menar med den senaste meningen, men jag menar alltså att han liksom inte känt hur det är att ha alla hormoner och beteenden som hanar får efter att de blivit könsmogna.

Det är svårt att förklara, eftersom att jag alltid krånglar till allt när jag ska berätta om någoting och förklara. Haha, men lycka till!

Mvh Ylva Persson, Pajaritos Hoppkaniner