Slottskullen
Nu börjar de bli dags för ungarna att flytta hemifrån. Leverans kan ske bland annat till Stockholm 11-12/9, och troligtvis vidare ut i Sverige därifrån. Jag kan även tänka mig att lämna ut dem på foder före ett eventuellt köp.
Jag är väldigt nöjd med kullen så här långt då alla ungar är väldigt framåt och sociala. Jag tror det kommer bli lite större kaniner med mycket fart och trevligt temperament. De blir bland annat halvsyskon med Gd Ch Couscous.
Mellangårdens Himeji-jo "Jojje" madagascarfärgad hane
Jojje är minst i kullen och mer vädur än de andra. han är jättesöt med sitt runda huvud och långa öron. En liten ensamvarg som ofta ute på egna äventyr och upptäcksfärder.
Mellangårdens Qvidja "Flisa", vit rödögd hona
Den här tjejen har växt till sig och blivit riktigt snygg, stor och lång, med långa ben. Hon är en tjej med attityd. Helt orädd och kastar sig bara iväg när hon upptäcker något nytt spännande.
U: Grenens Wishful Dreamer "Varja"
Varja är en kanin som har det mesta jag söker i en hoppkanin. Det är fullt ös som gäller och hon har både stil och fart. Hoppar alltid överallt och är väldigt lätt att samarbeta med. Hon är än så länge ganska ny i eliten men har helt klart framtiden för sig. Kom bland annat 4:a i Sollentunacupen nu iår genom att placera sig i alla fyra klasserna. Det är Varjas första kull
Finallopp på Kista: http://www.youtube.com/watch?v=6I6Br69pRyw
Final rakSM 2010: http://www.youtube.com/watch?v=JK_hfetDA4E
E: Flamencos Citrin "Citrin"
Citrin är genom snäll och vill alltid göra sitt bästa. Tyvärr har han diagnostiserats med en kronisk ryggskada som gör att han inte längre kan tävla. Han hann dock bli elit i rak, krok och höjd innan dess. Kullbror med S Ch Safir och Gt Ch Ametist. Citrin har sedan tidigare lämnat en väldigt fin kull som innehåller bland Amores Gd CH Perspicuous.
Pris 500:-
Vid frågor eller intresse, haffa mig på msn eller maila erikapetterson@gmail.com, 0702559912

#2 Helt underbar ju!
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!