Start hoppklubb?
Här där jag bor finns det ingen hoppklubb/hoppförening och undrar lite hur jag ska gå till väga för att starta en. I länet finns det en fungerande kaninavels förening så tanken var att starta klubben via den om det är möjligt men har gjort försök att starta och haft kontakt med Kaf här och hopp delen i kaf men inget tycks hända.
Sen till problem nummer två hur bör man göra för att dra igång ska man ha träningar och dra ihop folk eller nått?
Jag har hållit på och försökt nu i flera år men det känns som jag kört fast och nu vill jag verkligen göra ett försök till att komma loss.
Så någon som har några tips, råd eller idéer kan gärna höra av sig.
Prova att kontakta SKAF KH, den undersektion som till KAF som har hand om hoppningen. De kanske kan ge dig tips och hjälpa dig på vägen :)
Ttåkigt när man försökt så länge!
Ja bästa är att försöka få ihop lite folk, då visar ni KAF att det finns ett gäng intresserade och då blir de kanske mer angelägna om att hjälpa till, för trots allt blir det ju nya medlemmar då!
Sätt ut i lokaltidningen, lappar på ICA om träning och så :)
Skriv ut här och på liknande forum om att du håller tränng.
Lycka till!
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
#1 som jag sa har jag redan haft kontakt med hoppsektionen i KAF men inget händer.
Tack för tipset har inte tänkt så långt att man kan sätta ut annons.
Jag säger de me sätt ut lappar Gör en hemsida om din klubb även annons .Jag startat en lite hoppklubb Jag statde min klubb 2005 de va några som kom .nu är det en som medlem i
sätt ut på blocket.se
se min hemsida http://kaninklubb.zoomin.se
kom i håg ta inte för mycket betalt