Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettträning-tips-råd
Läst 719 ggr
Leftys
0

debuterar vid 8 veckor ?

min kanin är 8 veckor nu

och när jag var ute med henne nu så var hon jätte jobbig !

allt vi ar tränat på struntade hon i. jag hade inget sele på henne men hon brukar lyssna på mej när jag säger t.ex stanna!. nu rusade hon iväg i trädgården och sprang under altanen och skuttade runt jätte glatt och brydde sej inte..

dem brukar ju debutera vid 4 månader men det här då ?

PrinzeZz
0

förstår inte riktigt vad du vill ha ut av tråden? vad vill du ha för tips?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[crashpapercut]
0

Tänk på att hon bara är 8 veckor, alltså 2 månader. Jag skulle själv inte förvänta mig att den ungen som är såpass liten kan massor av kommandon. Hon har ju precis fått flytta från sin mamma.

PandaFish
0

Hon kanske inte kan kommandon det kanske bara var en engångsföretelse:P? Och det spelar ingen roll om hon precis flyttat från sin mamma dom lär sig ju ganska snabbt :)

Men jag fattade inte riktigt "dom brukar debutera vid 4 månader"? Kommandon har ju inget med hoppning och tävlingsdebut att göra:P Eller jo några kommandon brukar man ju lära dem innan man debuterar :) Men mina kaniner brukar kunna lätta kommandon vid 3 månader tex stanna,spring svänga och allt eftersom vi kommer igång med hoppningen lär jag dem kommandot ta i vid större hinder:)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Pylva
0

Jag förstår inte vad du menar? Men tänk på att inte hoppträna när den är så pass ung som 8 veckor!

Emmsann
0

Låt kaninungen vara unge så länge som den kan. Sätt inga krav på den. 8 veckor är ingenting. Det är som att jag skulle börja motionsträna min 6 månaders bebis på friskis.

//Emma