debuterar vid 8 veckor ?
min kanin är 8 veckor nu
och när jag var ute med henne nu så var hon jätte jobbig !
allt vi ar tränat på struntade hon i. jag hade inget sele på henne men hon brukar lyssna på mej när jag säger t.ex stanna!. nu rusade hon iväg i trädgården och sprang under altanen och skuttade runt jätte glatt och brydde sej inte..
dem brukar ju debutera vid 4 månader men det här då ?
förstår inte riktigt vad du vill ha ut av tråden? vad vill du ha för tips?
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Tänk på att hon bara är 8 veckor, alltså 2 månader. Jag skulle själv inte förvänta mig att den ungen som är såpass liten kan massor av kommandon. Hon har ju precis fått flytta från sin mamma.
Hon kanske inte kan kommandon det kanske bara var en engångsföretelse:P? Och det spelar ingen roll om hon precis flyttat från sin mamma dom lär sig ju ganska snabbt :)
Men jag fattade inte riktigt "dom brukar debutera vid 4 månader"? Kommandon har ju inget med hoppning och tävlingsdebut att göra:P Eller jo några kommandon brukar man ju lära dem innan man debuterar :) Men mina kaniner brukar kunna lätta kommandon vid 3 månader tex stanna,spring svänga och allt eftersom vi kommer igång med hoppningen lär jag dem kommandot ta i vid större hinder:)
Jag förstår inte vad du menar? Men tänk på att inte hoppträna när den är så pass ung som 8 veckor!
Låt kaninungen vara unge så länge som den kan. Sätt inga krav på den. 8 veckor är ingenting. Det är som att jag skulle börja motionsträna min 6 månaders bebis på friskis.
//Emma