Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikett: köp-sälj
Läst 795 ggr
Jonaflax
0

(S) "Minirex"(25%dvv, 75% hermelin) väntas ca 20/9

Lakritstrollet (hermelin/dvv) har olovandes och obegripligt besökt honorna i hagen. Hittar ingenstans där han kommit in, så min teori är att någon vänlig själ släppt in honom. Ser man en lös kanin tror man ju att den är på rymmen, och Lakritstrollet springer ju lös utanför hagarna, vilket kanske inte alla vet.
Lakritstrollets pappa och syster har visat talang för hoppning i sina senare hem.
Hursomhelst är risken stor att jag får massor av kaninungar. angry.gif Fem honor går i hagen, varav fyra är unghonor på 5-6 månader.
De eventuella kaninungarna kommer att bli fina små "Minirexar" med 75% hermelin och 25% dvärgvädur.
Förhoppningsvis mer än bara svarta, eftersom hanen också har anlag för blått, och ev. wienerteckning. Lakritstrollet har härlig svart rexpäls.
Fyra av de presumtiva mammorna är hermeliner av smäcker typ, med ganska långa öron (av minirex-typ, lämpliga till avel mot Liten Rex), och rexpälsade. En svart, en blå, en blå zobel, och en svartgul viltjapan. Den femte honan är vit blåögd, normalpälsad rexbärare, och av mer klassisk hermelintyp.

Jag har ingen aning om hur många timmar han spenderat hos honorna (min kaninvakt hittade honom där en förmiddag), så det blir spännande att se vad det blir. funderar.gif
Hursomhelst så är alla som vill ha en ny kanin med sammetspäls (de flesta ungarna bör få rexpäls) i mitten av november är välkomna att höra av sig.

Bilder på de inblandade kaninerna finns i bloggen.

http://blogg.aftonbladet.se/jonaflax

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **