OT - vilka rider här?
jag tror vi haft en liknande tråd tidigare (om jag inte blandar ihop kaninforum vill säga)
men jag måste få fråga vilka som rider här? på ridskola?, medryttarhäst? eller egen?
Själv har jag en egen D-ponny, valack, korsning mellan New Forest och Connemara. Import från england
Ska dock sälja honom snart så jag försöker få all tid i världen med honom <3.
skriv och visa upp era älsklingar!
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Rider några gånger i veckan på ett stall, inte ridskola. :)

Rider på ridskola två gånger i veckan, och annars hjälper jag några jag känner att rida in en treårig shettlandskornsing lite då & då :)
Hindret är pyttelitet, jag vet, men jag har varit hopprädd innan så hoppade endast små hinder då :) Dock bytte jag ridlärare till en som fick mig att komma över min hopprädsla och börja älska hoppningen!
Jag rider westernridning på en gård/ridskola.

Jag rider på ridskola och har gjort det i fyra år. Jag blev uppflyttad ganska snabbt, och ska bli uppflyttad till terminstarten igen ^^ Min favorithäst som jag sköter måndag och fredag heter Magica De Hex men kallas för Maggan. Hon är ett b-ponny sto, korsning mellan arab och shettis (konstigt jag vet HAHA). Hon är superbra på dressyr och går i form sjukt lätt. Hon har en konstig hoppstil, därför vill sällan någon hoppa henne så jag hoppar henne ganska ofta :D Hon rusar mot hinderna, drar ner huvudet och sparkar upp med benen eller hur man ska förklara det x) Jag älskar henne meeest. Jag är i stallet i princip så ofta jag kan, vilket oftast blir måndag (en kort stund, för har gympa den dagen också), tisdag, torsdag, fredag, ibland lördag och söndag,. Men nu ska jag börja rida på lördagar. Jag tävlar innom klubben och har en del placeringar :)
Ska ev. bli halvfodervärd på en annan liten ponny tre dagar i veckan också :)
Jag vet att jag sitter riiiiktigt konstig på bilden, både med benen och armarna. Men detta ar min andra dressyrtävling tror jag, och jag hade inte lärt mig så mycket ^^ Nu har jag dock utvecklats mycket i min sits och håller armarna på ett helt annat sätt.

Jag drar förresten inte heller i tyglarna, hon tuggar på bettet.
Jag är delägare i en ponny som kallas Holly. En c-ponny, connemara som är född 89. Ridit henne 2,5år nu och vatt delägare i lite mer än ett år.
Hon står hos den andra ägaren nu då jag inte ha råd att ha henne helt själv. Men bara jag som rider henne ändå. Hoppas kunna ha henne till den dagen hon inte finns mer <3
Jag har både ridit och kört trav. Dock tynade intresset för ridskola ut och har inte tid med en medryttarhäst eller så. Orkar inte riktigt ta tag i det, även om jag saknar att rida och pyssla med hästar.
Vad det gäller körningen saknar jag det ännu mer. Men tyvärr var tiderna där jag körde lite dumma då det var på helgerna, och ja, då går ju kaninernas hopptävlingar åt.
Men jag har vänner med häst och åker iväg och kör hästar ibland också, så jag avlider inte iallafall.
Not your mom, not your milk.
Rider 1 gång i veckan på Burlövs Ryttarförening.
Ridit där i 5,5 år snart, men känns som max 1 år:P
Första året red jag ponnyer och jag och Dallas (Sallad brukar vissa kalla honom för det blir namnet baklänges), eller snarare Dallas skulle tävla i galopp så vi har åkt in i sargen minst 10ggr^^ sen blev det Bess ett antal ggr för att jag skulle förstå hur man fick hästen att gå långsammare i galoppen utan att den bröt av i trav.. Henne har man fått en hjärnskakning på^^ Bess har väääldigt stora hovar för hennes lilla kropp så hon snubblade och jag föll rak ner på huvudet:P
Har varit medryttare på ett Engelskt fullblod i 2 månader men han såldes för ca 1 år sedan. Innan var jag medryttare på en Nordsvensk:)
söker en medryttarhäst men nästan alla ligger några mil ifrån mig..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag rider 1gång i veckan på PRK (piteå ridklubb)
Har varit skötare på många hästar/ponnysar. Men just nu tar jag hand om Renie och galax. Reine är en shettis och Galax är korsing mellan många raser (b-ponny.) Kan tyvär inte rida dom för att jag är för lång. Men jag longerar dom nästan hela tiden, ska börja tömköra och sen köra dom =) Har precis blivit skötare på dom så… (blev den förra veckan) ;p
Vill ha en sköthäst eller nått sånt, finns i piteå om någon behöver hjälp ='D
Jag rider på ridskola, i vällingby ridsällskap. Rider där 3 ggr/veckan sedan snart 6 år tillbaka :]
Har aldrig varit medryttare men skulle gärna villja bli det, då jag "tröttnat" lite på ridskolan & deras hästar..
ja på tal om hjärnskakningar, sådana har man ju fått ett antal gånger 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Min älskade Bellman som tyvärr numera är såld,
För tillfället rider jag lite hästar som behöver bli ridna på ridskolan
//Josefin Svensson
Medarbetare Kaninhoppning iFokus
Dangerous kaninuppfödning
Jag rider på en lånad ponny som heter Fantasi (hon på bilden). Sen så rider jag min alldeles egna häst Bisqaia, sen rider jag brorsans häst Billie.
Jag rider på ridskola en gång i veckan och ska snart bli medryttare =) Var medryttare på en ridskolehäst förut, men jag var tvungen att sluta där. =(

Jag rider också :)
Hade egen ponny 2006-2009, en maxad B-ponny som hette Honey's Emma. Korsning welsh, fjording och russ. Världens underbaraste prick, som var jäkligt duktig på att gå mig på nerverna
Hon rymde ur hagen 2 gånger varje dag i över 2 års tid, haha, fick åka från skolan för att fånga henne då hon gick stallsskötarna på nerverna :D
Hon blev en finfin fälttävlans ponny under den tid jag hade henne, och vi tävlade Tutustumis, somdd et heter på finska, hoppningen 90cm, terrängen 80.
Vi startade även LA och tränade MSV B hoppning :) Hon avr aldrig någon dressyrponny, tålamodet och hennes underhals samt nerver kom ivägen.
Om någon vill se youtubefilmer från min tid med emma hittar man de här : www.youtube.com/honeysemma Bläddra neråt i listen så hittar ni oss! :)
Jag har ridit sen jag var 7 år på ridskola.
hade en sköthäst i vintras som tyvvär blev såld.Annars brukar jag rida hos lite kompisar och annat folk.
Många tycker jag är bra till små busiga hästar p.g.a jag är inte så lång och tung,men erfaren.
//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus
Just nu hyr jag islandshäst. En liten dam vid namn Hrimdögg (Har tyvärr ingen bild), som jag älskar. Innan det red jag flera år på olika ridskolor, men jag trivdes inte.
Så jag började rida islandshästar hos min farmor. Hennes ena häst Somi, red jag varje vecka. Jag älskar honom, men tyvärr fick han besvär med ryggen, och är gammal. Så nu är han pensionerad.
Jag har ett D-ponny sto tillsammans med min syster. Hon heter Maya och är en korsningsponny, väldigt hoppglad och matglad. Delar veckorna lika med syster, så tar hand om henne minst 3 dagar i veckan. Plus att jag rider på ridskola en gång i veckan. :-D Hästar är mitt största intresse tillsammans med kaninskruttarna.
Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se
Ja du vet välla allt om mina år med ponnier :D Men till alla som inte vet;) Jag började rida på ridskola när jag var sju red ett år kanske slutade och började när jag var tio? Sen lades ridskolan ner 2006 och jag red på min kompis Linas häst Sunny ett tag.
Sedan köpte hon mitt livs kärlek Dante <3. Korsning mellan russ och fjording 6 år gamal och världens duktigaste på allt. På honom vågade jag göra allt, jag som alltid varit feg i sadeln, men odräglig kunde han också vara ibland ;) Allt var perfekt men en dag när jag fodrat släpt ut hästarna, jag vet inte egentligen inte vad som hände men en utav hingstarna kom in i Dantes hage och på något vis blev hans ben avsparkat. Och ja det fanns inget att göra och med honom dog mitt hästintresse helt.
Efter det har jag ridit lite på Linneas ponni Pirat och Linns Jullan. Senaste gången jag red ordentligt måste ha varit när jag och Linnea red ut på Pirat och Jullan och jag hade en nära döden upplevelse tre gånger det måste fan ha varit typ två år sen :P ne hästar är inget för mig dom åren är förbi.

Jag rider också, mest på ridskola nu, där går jag i en grupp där vi tränar unghästar i hoppning och en vanlig dressyr grupp. :)
Även jag rider ;) Har ridit i snart 8 år och har en foderponny, Renrasig arab, Maxad D-ponny, 20 år gammal. Iåförsej är det inte så gammalt för araber då dom kan bli typ 30 :P Tävlar och tränar, fick henne i april, innan dess har jag ridit alla år på riskola ;)
Bilden är på Orchide, min foderpolle :)
#27: Gud så söt!! :-D
Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se
27# Otroligt fin!=D
Jag rider 2 dagar i veckan på ridskola :)
#28-29 Tack säger Orchide! :) Fast bilden var inte så bra, men hade bara denna på den här datorn..

Jag rider=)
Regelbundet rider jag på Bellevue Ponnyridklubb 1 gång/veckan & så har jag haft ca. 7 medryttarhästar, men ingen för tillfället.
I sommar har jag fått rida ett 3årigt russ, ett 6årigt russ samt en arab påv 17 år som dock är lika pigg som russen :P
Nu till hösten ska jag ev. börja rida ett svenskt halvblod på 4 år hos några bekanta.
//Anna Odenbrand