RR+edel eller bello?
Hej!
Jag tänkte byta från stampe då jag inte riktigt är nöjd med det. Jag vet att RR är bra, men jag vet inte om det är bäst att blanda med bello eller edelpellets?:)
Sen, var kan man få tag på RR och edel/bello i sthlm?
Hört att RR finns på foderboden i haninge, vet inte om dom fortfarande har? Det ligger ganska långt bort från var jag bor, så vill veta om de har innan jag åker;)
Foderboden säljer fortfarande RR. Själv blandar jag RR med Bello. Fungerar super.
Mvh Linnea Matros
Har kollat upp lite pa dessa foder. Edel ar ett av de foder jag tycker verka bast overensstamma med naringsbehoven for kanin. Har ingen erfarenhet av det sjalv dock, men far jag nagon gang mojlighet sa ska jag absolut testa Edel.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Jag har använt Edel i många år nu (hade också Stampe innan, men var inte nöjd) och tycker verkligen att det fungerar jättebra. Dock har jag aldrig provat Bello, så jag kan inte uttala mig om skillnaderna däremellan. Som Sandra har jag läst mig till att Edel till stor del motsvarar näringsbehovet så därför känns det tryggt med det (jag kan dock lägga till vissa tillskott vid behov, förutom ett bra hö och genomtänkt val av grönsaker).
ANvänder samma blandning som #1 och köper RR på Foderboden i Haningen och Bello på CRT precis intill det med. Funkar super!
Not your mom, not your milk.
någon som vet hur mycket RR kostar på foderboden? och vet någon mer exakt vilka märken de säljer? Är ute efter mitt älskade cunifit från versele-laga….har dock inte hittat något ställe i sthlm som säljer det…
#5 RR kostar runt 200kr skulle jag tro (Foderboden).
Mvh Linnea Matros
ok, men då är det ungefär samma pris som på bromma zoo =) tror dom tar 260 nåt sånt
Okej, någon som vet var man kan få tag på Edel i sthlm, och ungefär hur mycket det kostar?:)
#6 hur stor är säckarna då?
#8 - 18-25 kg skulle jag tro. Inte kollat så noga :P "Normal" fodersäck helt enkelt.
Not your mom, not your milk.

#8 Edel säljs också på Foderboden i haninge. Var där idag och köpte RR till mig (200:- för 15 kg) och Edel till en granne (195:- för 25 kg)
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
# 0 Jag har Kanin & Marsvin Edel till alla mina kaniner (förutom Bobban som jag håller på att vänja vid..) och det fungerar utmärkt för oss! 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Jag har bello till mina kaniner och det funkar jättebra.