Kaninhoppning iFokus

Kaninhoppning

Etikettmin-hoppkanin
Läst 4571 ggr
Miranda96
0

hur är din hoppkanin?

Hej!

Jag är så nyfiken av mig och jag undrar hur din hoppkanin ser ut och hur den beter sig en bild är ett +.:)

Min kanin heter Bella och är en renrasig löwen/lejonhuvad kanin på 1 år och ska snart få ungar. Hon hoppar 50 cm normalt och har hoppat 62 cm. hon är inte tvlad än men det ska vi börja med förr elr senare:) det var lite om bella:)

Qepta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tjej heter igentligen Chili Isabella Chan men kallas för Chili, hon är en korsning av Dvärghare,Dvärgvädur,Belgisk hare,Belgisk jätte,Vilt rolig blandning och det märks på hennes temprerament, hon har som högst hoppat 80cm och 200cm långt, aldrig tävlat med henne på bana då ingen förening finns i närheten och jag har inte tillgång att åka så långt heller, hoppar lite smått med henne och så när vi går ut och hon är lite seg i början men sen flyger hon bara över hindren.
Har själv fött upp henne och är riktigt nöjd med kaninen!
Hon har tidigare haft 3 kullar och alla ungar blev riktigt snygga.
Chili går utmärkt i sele och vet exakt vad det betyder när jag går ut till henne med selen i handen så blir det full fart på kaninen!
Kan slänga med en bild på henne när hon hoppar lite lätt ute, hindret är absolut inte godkänt på bilden men ser nu annorlunda, tänk vad man kan göra med lite spik och en hammareFlört

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Miranda96
0

#1 jättefin kanin ja tänk vad man kan göra med lite spik och en hammare haha vad kul att du fött upp henne själv om en vecka kommer jag få små bäbisar hr hemmaFlört

Qepta
0

#2 Haha ja, satt ute på landet och tänkte nu ska jag f*n göra mig ett hinder så satt jag och spikade och kämpade sen när jag satt på tåget hem igen så tänkte jag bara jag har ju gjort fel! och satt och gapade på hela tågresan hem haha,
Kanin hade iaf inget emot att hoppa över hindret Flört

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Miranda96
0

#3 hahaha :D

Qepta
0

här är en lite kul bild på henne, riktig fjäskare!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Miranda96
0

#5 nej vad söt:O:D<3

Qepta
0

#6 mjorå :)
Inga fler som vill visa upp sina hoppkaniner?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

kyrkeliden
0

har just nu 5st. Alla olika personligheter.

**Teddy
**Är som namnet antyder en Teddy-björn. Världens snällaste. Myser gärna en stund men sedan är det bus som gäller. Söt, charmig, duktig….ja han äger allt jag tycker om! En stark personlighet!

På banan gör han alltid sitt bästa å ibland tror jag han gör det mer för min skull än för sin egen. Han försöker alltid!

Tuva
Kaningårdens Diva som vet hur grym hon är! Myser gärna en stund och har inga "honfasoner" för sig, brunstar inte, å i buren är hon hur snäl som helst. Min närmaste vän! Ingen är som Tuva!

På banan är hon GRYM! Har inga svagheter som jag kan se. Älskar utmaningar och att föra denna kanin är helt enkelt underbart!

**Happy
**Snäll och stundom lite blyg tjej som alltid vill vara en till lags. Härlig teckning och färg och hon är så söt med sina flygplansvingar till öron! Ingen kanin man går ut å går med då hon är lättstressad på hemmaplan. På banan & tävling däremot är hon fokuserad och vet vad som krävs. Många tycker hon kan se osäker ut, men hon är sådan att hon gärna sätter sig och tittar på hindren ett tag. Osäker är hon inte!

Pest
En kille med humör! I buren sticker man inte in fingrarna om man inte vill bli av med dem. Har fått lära mig acceptera hans temperament, alla är inte kelkaniner. Är gärna lös i lägenheten och en mästare på att hitta på hyss!
Hoppningen har inte riktigt fallit på plats. Han kan lätt bli lite övertaggad och då spänner han sig. Andra kan knappt hålla i honom då han blir stel som en pinne, ett tecken för mig som visar att vi kommit en bit påväg tillsammans.

Gustaf
Min bäbis efter Teddy & Tuva. Kan inte säga så mycket om honom än. Är sprallig och glad å som alla bäbisar ursöt!

(bild på Gustaf)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

hjartelyckanskaniner
0

Min kanin heter Vinden Glader och han är bäst av mina kaniner, just nu.

Glader har varit väldigt hanig under våren och sommaren så jag var nära att beställa en tid till kastrering. Han var beroende! Men nu..äntligen, så har han tagit pinnar. Han har tagit 4 pinnar i rad de senste gångerna och har varit snabbast på tävlinge, i Lätt iaf. Nu är han uppe i Msv i båda grenarna så dne 14 ska vi tävla rak Msv.

När Glader kom hit så var han såå go! Dagen efter han kom till oss så fick han springa ute i trädgården och kom när man kallade på honom. Han hoppade efter benen om man skulle hoppa med honom så vi behövde inte sele och koppel.

Nu har Glader blivit 1,5 år gammal och är så stor och vacker, och det vet han om. Han och Sven blir ofta ovänner och Sven rymmer och ska bara bråka. Glader är alltid lika dum och går på när Sven kommer fram och ska märka revir och det slutar med ett bett i näsan eller munnen. Han borde veta det vid detta laget.

Jag hoppas att Glader kommer bli pappa någon dag. Då vill jag ha en bebis av honom, en kopia.

Kommer någon till Kvidinge den 14 Nov så kommer ni se honom tävla Rak Msv. Då ska ni hejja på honom (A)

Foto: Ayla (Twinklys)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hjartelyckanskaniner
0

Kyrkeliden's Sven:

Sven är den galnaste kaninen man kan möta, men ack så söt! Cirkus konster kan han med;) Hoppa efter en kanelbulle är det bästa tricket. Men att sno kanelbullar ifrån andra är roligast.

Sven är en kanin som alltid gör mig stolt! Vad han än gör så är jag stolt över honom. Han gillar egentligen inte att hoppa, men han visar inte det, men han hoppar ändå bra för att jag gillar hobbyn. Han hoppast oftast på 1+0 eller på 1+1 fel. Men kan man vara långsamare? Får han 2 min så ska det vara 2 min.

Cristel Andersson (Smålands kaninhoppare) beskrev Sven som en liten, rund och tjock kanin som är en kopia av pappa Oscar. Hon säger att han är lika seg som Oscar och stressar aldrig upp sig. Han tycker att man ska ta den tiden man får, så däför ska man inte stressa, vilket Cristel inte skulle sagt för då är han ännu långsammare;)

Sven tog sin första pinne den 18/10. Gissa hur stolt jag var?! Jag trodde inte det var sant! Min lilla ferdinand (blev kallad så efter att ha luktat på lilla blomman 2ggr) tog pinne!

Foto: Hanna Persson (Jetaime)

Mvh Emma

kyrkeliden
0

#10 eller som Christel brukar säga "har man betalat för två minuter så ska man väl uttnyttja hela tiden!", mer för pengarna helt enkelt ;O)

KyrkelidensJosefin
0

Magic's Rosmarin "Nellie"

Nellsan är min ögonsten:) En dam med sina principer men som även är världens gosigaste! En tjej med en massa sprall i benen men med ett stort hjärta!Nellie har gett mig två underbara kullar med bebisar som har blivit helt underbara! Så världens underbaraste mamma vill jag också flika in att hon är:)

Inom hoppningen hoppar hon med en hel del fart och stora luftiga hopp!

Ja hon är helt enkelt allt och lite till

<3

//Josefin Svensson

Medarbetare Kaninhoppning iFokus

www.dangeroushk.weebly.com

Dangerous kaninuppfödning

PrinzeZz
1

Queen Divatrix

Saga är en kanin jag är stolt över, Brons i SM-längd, mamma till Gt Ch Micro och en himla massa kapacitet säger väl det mesta.

Hon är ingen kanin som ligger i ens knä och blir ompysslad frivilligt, Hon vill hellre skutta lös bland höstlöven och bara äta.

På banan är hon aldrig samma kanin som igår, vissa dagar kutar hon fort fort och drar med sej både bommar och hinderstöd av bara farten, och vissa dagar lunkar hon sakta men säkert och bara skuttar lekande lätt. vissa dagar kan hon även koppla på ett mellanting, då hon springer på ordentligt samtidigt som alla hinder står, och det händer allt oftare.

Hon är kaxig och tuff och vill bestämma själv, men det är det som gör henne så bra.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

PrinzeZz
1

Le-Petit

Brasse, min lilla Brasse jag kan skriva hur mycket som helst om honom men jag ska försöka korta ner det lite.

B är en kanin som dom flesta i min hemmaklubb känner till, Han är den lilla glada runda bollen utan några ben (bara tassar som sitter på kroppen) som glatt skuttar över lätthindren. Visst, hinderbyggarna får lite att göra när vi gått i mål, men det kvittar sålänge han har kul. vi slog dock ganska nyligen vårat rekord som låg på 4+3, nu ligger det på 2+1.

Brasse och jag har ett mål, ett mål som inte många förare har.
Vi ska ta oss till Veteran! för då får vi hoppa på SM!… men först har vi kruxet… vi måste ta lite pinnar och komma upp till medel först.

PrinzeZz
0

Eneboängens Queen Of Egypt Sun

Isa var nog min första "riktiga" hoppkanin.

Hon går alltid i 190/h men ändå kontrollerat. Isa "fjantar" sej (nästan) aldrig, hon går inte i vattnet och hon hoppar villigt alla hinder.

Vissa dagar kan hon dock bli lite slarvig och bommarna bara flyger åt alla håll och kanter, men alla kan ju ha en dålig dag.
Isa har aldrig lagt sej ned och brunstat, hon kör inte på den stilen utan när hon är brunstig är hon istället en tickande bomb, hon viftar frenetiskt på svansen och går jag för nära henne mitt i loppet då, ja då får jag skylla mej själv.

En sak som är lite kul, När jag köpte Isa köpte jag henne som Viltgulmantlad… När hon sedan fällde blev hon mer och mer viltisabella. Men det gör mej inget, kärlek grundas ju inte efter färgen.

PrinzeZz
0

Grenens Poetica

Min hare, Min slarvmaja, Min knäppaste kompis! Pricka är en Kanin som skulle kunna hoppa hus, om hon så ville.

Jag har lärt mej ganska väl att harar inte är min typ av kanin, dom kräver ett tålamod och list som jag inte har. Och Pricka var väl inte den lättaste haren att starta med för hon var inte ett dugg intresserad av att sammarbeta, och hon var inte ett dugg intresserad av att kanske dra upp dom långa bakbenen nåågot högre. Jag lånade ut Pricka till en tjej som har lite mer tålamod än jag, och den första 0+0(?) rullade faktiskt in med henne, men efter det blev det en period med bara opl och då tog jag tillbaka henne.

Jag tror jag lyckats väcka den talangfulla själen inom henne, för senaste träningen imponerade hon stort, hon bara flög.

Trots ostabiliteten på banorna är hon såklart en fin kanin, hon är med i "gänget" och jag älskar henne.

Hon är underbar ända ut i klospetsarna. Min fina hare.

PrinzeZz
0

Grenens Made Up Fairytale

Det här är en kanin med mycket egna och starka åsikter, vissa dagar flyger hon fram och nollar lätt en maxad svår och vissa dagar ligger hon på marken och rullar och vill inget annat än att föda fram massa barn.

Mayden måste trivas på platsen för att prestera, är det det minsta fel på platsen ligger hon snart platt på magen och viftar på svansen.

Jag vet inte hur men hon lyckas alltid vara ivägen hemma, kutar framför benen och sätter sej framför skottkärran m.m.

PrinzeZz
0

Flamencos Fantastic Fortune

Min lilla knäppgök, Fabian är en kanin med nerverna på utsidan, han har tagit tid på sej på banan och har verkligen varit seg att klassa upp. Fabian köpte jag för att ha en hane att avla på i framtiden, trots att jag inte fungerar särskillt väl med hannar.

Fabian är inget undantag, han kan vara svår att föra på banan då nerverna tar över, för det händer att han "ber mej om hjälp" och jag ser det inte. Han har inte särskillt mycket hare i sej men det lilla han har lyser igenom rätt väl.

Fabian har trots det lyckats ta lite pinnar även i medel och nu har han bara en kvar i varje till svår. Vilket man inte kan säga är min förtjänst direkt.

Hemma finns det inga nerver, han klättrar på alla och om jag ropar på honom kommer han kutande, om det sen står hinder i vägen skuttar han glatt över dom för att nå fram till sitt mål.

PrinzeZz
0

Everlasting Love

Dom flesta känner nog till Petters historia rätt väl, men jag drar den ändå.

i februari fick jag syn på en annons om avlivningshotade kaninungar, jag var vänlig och tog två i mars. Dom var raggiga och livrädda, gick knappt att ta i. De började tävlas i hoppning och den ena hittade snart ett hem. Men Petter blev kvar.

Petter är fortfarande kvar och kommer stanna. När jag väl lyckades ta mej in i det hårda skalet runt honom visade han mej vilken underbar kanin han var, Han älskar kel och ska pussas och vill bli klappad på och få massor med uppmärksamhet.

I början på banan var han väldigt rädd, han sparkade på allt och rev säkert runt 4 hinder i varje lopp. Plank var värst.

Men en dag så släppte det, han tog pinnar i en rasande fart och han har visat att medelsvår inte heller är några problem.

Han är en nallebjörn rakt igenom och att någon hade planer på att avliva honom kan jag inte förstå.

PrinzeZz
0

Arrows Graffiti With Stencil

Stella min elektriska ål! att hon har en vilja av stål är inte att diskutera.

Jag är väldigt stolt över stella, hon är kanske ingen mysig individ att pyssla med, för man får vakta sina fingrar ordentligt. Men hon hoppar som en gud.

Stella är precis som mamma och pappa en kanin med fart, förmodligen lite för mycket tyvärr. Men hon är ung. Hon har inte tävlat så mycket och kommer behöva sakta ner när det blir högre hinder.

Hon hoppar inte bara bra, hon är dessutom snygg!. Vädur men lång och slank med ett näpet huvud och långa ben.

PrinzeZz
1

sen har jag några som av olika anledningar inte tävlar.

Live And Let Die

tappat intresset, vi satsar på veteran när hon blir så gammal.

Sherlocks Impulsive Carmine

har ej hunnit starta ännu

Kivis Athena

- för ung -

Lamborghini Diablo (Bild)

- för ung -

hjartelyckanskaniner
0

#11 Haha, Sven har totalt missförstått Christel;) Han tyckte att han skulle ta vara på all tid han får.

Mvh Emma

Twinklys
0

Somewhere Else:

Min absolut duktigaste hoppare som kommer komma långt! När hon väl vill så flyger hon fram och är väldigt fokuserad på det hon gör! Har bara startat henne fyra gånger och hon har redan 1 pinne i rak och 1 pinne i krok! Och ni kan tro att hon förvånade mig på debuten, när hon långsamt och hur lugnt som helst gick dubbelnolla ;)

Video på Elsa

Twinklys
0

Fluffy Cupcake:

Cupcake kan vara riktigt duktig om han vill :) Har gått på 0 fel på tre olika finaler men aldrig lyckats få pinne, bara varit otroooligt nära. Tror inte det dröjer långt innan han får pinne, för nu har han börjat komma igång ;) Dock är han rätt långsam, haha, vi nästan kryper fram på banan!

Bild: Hanna Persson

Miranda96
0

måste bara säga att det r så kul att läsa om alla era kaniner och det är häftigt att alla är så olika och det är vl själva tjusningen med det! Jättesöta och fina kaniner alla har! Både tuffa,kaxiga,gosiga och massa annat kul att så många berättar!:D

alwiz
0

Sävast Lanjelin

Pilot är inte tävlad än på riktiga tävlingar men har tävlat på låtstastävlingar hos kompisar.
Här hemma har han visat mycket fart och hoppglädje. Han är den här kaninen som brinner för att hoppa; han springer frivilligt fram till hinder och hoppar, springer bra mellan hindrena och hoppar högt och långt.
Jag tror verkligen på den här grabben, han gör frammsteg varge dag och om 2 dagar blir det debut för honnom :D
Ibland kan Pilot vara lite långsam mellan hindrerna, men har han bara en bra dag så är det full rulle hela banan utan stop.
är en riktigt go kille men man får vara lite bestämmd med honnom så att han inte sprattlar ;)

alwiz
0

Nelly "Sjukskriven" just nu

Nellan är en sjukt härlig liten tös som kan när hon vill.
På banan är hon väldigt ojämn. Ibland flyger hon över hindrena och ibland vill det sig inte alls. Vägen över hindrena har aldrig varit ett problem, men när det gäller vägen i mellan dom kan det gå lite segt.
Det som är lite svårt med Nelly är att om hon inte vill hoppa så kan hon inte hoppa, så det gäller att hon har en bra dag när det är dags för tväling.

Nelly har startat två gånger och gick sin debut på 2 fel i grundomgången. Just nu är det länge sedan Nelly hoppade då hon tar en paus pga. skada.

Miranda96
0

BELLA

född: 2008

Hej jag igen nu har alla berättat så detaljerat om sina små älsklingar så jag tänkte berätta lite mer om min lilla Bella:) Bella är en snäll lättlärd och VÄLDIGT nyfiken av sig. Hon är aldrig stressad eller osäker och hon har mycket sprall och fart i benen ;) Hon hoppar högt och flyger över med god marginal, men just nu hoppar vi inte så mycket eftersom hon ska få ungar om en vecka. Men hon brukar få vara ute ur buren och få lite motion inomhus nu. Hon har bara hoppat 5 gånger i hela sitt liv och när hon väl fattade att man inte ska stanna och tvätta sig framför hindret blev det fart och hon har hoppat rak bana på 3 hinder just nu och det tycker jag är väldigt bra för en kanin som inte kan så mycket än. Hon är en renrasig löwen/lejonhuvad som jag nämnde förut och har fin stam men inte varit utställd än. Hennes favorit "sak" är en röd snuttefilt som hon aldrig lämnar en millimeter i buren och hennes favorit mat r morötter och sallad:)<3

minkaninester
0

ESTER

Född: 2008, 6 sep

Min lilla flicka är ny på tävlingsbanan men det går hur bra som helst. Hon har tävlat 2 gr (rak) och har redan pinne.

personligheten hos Ester är hur enorm som helst. Här hemma rusar hon igenom hoppbanan, slarvar och har sig. Men på tävlingar är hon en helt annan invid! Där är hon oftast lugn, men samtidigt fart! :)) Hon är hur mysig och sprallig som helst!

Ester är lejonhuvad dvv, isabella! :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

Sashhi
0

Hiroshi:
Ja, det finns hur mycket som helst att säga om min lilla knäppa energibomb! Hiroshi är en säregen kanin, minst sagt. Otroligt social och blir urlycklig över bara att hon får se en människa. Tam som hon är springer hon ofta lös på tomten medans jag t.ex städar burar eller annat, så säger hon till när hon vill bli upplyft genom att krafsa på mina ben och hoppa upp i knät.

Som hoppare, ja det är ren naturbegåvning! Inte avlad för hoppning för det minsta, men hon visade redan första gången hon såg ett hinder att det här kunde bli något stort. Har inte problem med några som helst hinder alls, och är så himla säker på allt inom hoppningen. Har aldrig svängt av ett hinder, har aldrig behövt ta korrigering förutom om hon kommit för nära ett hinder. Farten är inte sådär jättesnabb, men hon kommer imål oftast utan "30/10 sekunder kvar". Till och med i svåren blir det glädjeskutt mellan hinderna.

Haha, det här blev lite långt kanske…

Not your mom, not your milk.

Sashhi
0

Ghost With Pride:

Spöke, ojoj den lilla som alltid överraskar! Han är en liten dvärgharekorsning på sina 1,2 kg, men stor kanin i liten förpackning är det defenitivt. Han tar gära en gosstund ibland, men allra roligaste är att sitta på ens axel och sova.

Hoppningen har gått trögt för honom i början. Han gick segt, rev hindrena på grund av att han bara puttade ner de med magen. Men plötsligt fick han en vändning när det blev varmare, då han började tävla under de kallare årstiderna. Han flög fram, tog pinnar hit och dit. Och vips så blev den lilla saken svår. Tog honom ett halvår att få sin första pinne, men fyra starter att bli svår från medelsvår i rak. I krok har vi dock fastnat med två pinnar i lätt. Det är itne de allra roligaste längre, men han har alltid oturen att hamna precis utanför placering med sina ofta 1+0, 0+1, trots att han är grymt snabb! Men trots att han är otaggad i lätten, försöker han.

Sashhi
0

Grenens Scala:

Toffla var min första hoppkanin, som faktiskt var framavlad till det. Så vacker, väldigt utstickande utséende från de flesta andra hoppkorsningarna dessutom. Hon är en glad typ, som alltid gillar hyss såsom gos.

Hemma innan jag debuterade Toffla kunde hon inte ens hoppa tvåan på miniklass-höjd. Hon ville inte alls, svängde ut och var envis. Men på första starten hoppade hon precis som om hon alltid gjort det, och debuterade i slasksnö på tre fel på en svår lättbana. Hon gillar helt enkelt inte att hoppa på träning, det är bara så. Men hon är en grum hoppare, misnt sagt! Blir rastlös så fort hon inte får hoppa varje helg, älskar det till fullo! Då hon kommit ur lätten fick hon pinnarna till svår direkt på de tre forsta starterna, och har startat svår några gånger, nära på pinne de flesta gånger. Hon har en grym hoppstil, och bra flyt och fart.

Sashhi
0

Snöflingans Insane:

Nelson, den "lilla" bebisen på snart sju månader som är galen och gör av med energi på vad som helst. Väldigt kärlekssfull, nyfiken och orädd på allt och alla. Men gos hinner man inte med alltför länge, det finns ju nya platser att upptäcka! 2,7 kg i vikt som sex månader, inte illa.

Hoppning, det är inga problem alls. Han flyter på jättefint, hoppar allt fint, har aldrig slarvat eller något, utan kör på tilsl hindrena tar slut. Han ta hellre i för mycket än för lite, har aldrig slickat sig över ett hinder. Han har tävlat ungefär 10 gånger, och nu har vi börjat få in rutinen ordentligt, och bara en pinne kvar i rak till medelsvår.

Husberg
0

Min lilla stjärna, ett riktigt strålknippe! Visar tydliga tecken, hon brinner för hoppningen.  Hennes energi på tävlingsbanorna sätter sprutt över kombinationer, farten kan dock förbättras. Den här tjejen älskar att ha bebisar, någonting både hon och jag saknat då det var ett tag sen sist.

Hoppningen har hon ingen som helst problem med, hoppar stort och glatt över hinder. Favoriten är vattengraven kombinerat med ett rätt uppstående. Hon är hinderklok, söker upp självmant och tar egna initiativ.

Husberg
0

Golden Phoenix "Phoeb." Min lilla parasit, söker sig under handflatan och ber om att bli klappad. Älskar att sprida glädje. Hans unika huvud form gör honom speciell, han vet inte heller hur han ska hålla öronen.

Hoppning är något han uppskattar, hans långa kropp tänjer sig och visar sig blir väldigt lång och spetsig. Ibland rusar han igenom banan och slarvar, ibland tar han det lugnt och går jättefint. Han fick sin första pinne i krok på sin debut.

Använder sig av kroppens alla muskler och satsar.

Husberg
0

Ett riktigt kola-snöreGlad

Jetaime
0

Gramet

Den enda av mina kaniner som jag kommer tävla med nu fram över.. Jag började hoppaträna med henne rätt sent, hon var över ett år när vi började hoppa och jag vet igentligen inte varför, hoppade nästan med alla andra kaniner här hemma. Hon är otroligt duktig och går väldigt fint i på rak bana, men blir lite förvirrad ibland när det är krok, fast hon börjar fatta att man ska svänga lite nu. Hon hoppar högt över hinderna, har dock lite rolig stil när hon hoppar, ser typ ut som en groda :p. Kommer ibland lite nära hinderna och då ryker första bommen. Hon har gått vädigt bra alla starter och har kommit till final i alla utan första gången. Är otroligt nöjd med alla hennes starter! Hon är en väldigt rolig kanin att ha med att göra på banan, är förövrigt världens snällaste kanin. Har en pinne i rak lätt :)

Har tyvärr igen bra bild när hon hoppar, men här är en bild på henne iaf.

Jetaime
0

Je t'aime Gucci

Får ta och skriva ett par rader om Gramets syster Gucci också trotts att det inte är jag som äger henne. Men det är jag som har fött upp henne och även jag som tävlar henne.

Gucci är en lite spciell kanin att ha med och göra. Hon är lite svår att förutse om man inte känner henne. Ibland kan hon vara hur snäll som helst och ibland lite mindre snäll, men för det mesta när hon är brunstig eller skendräktig. Nu i höst är det betydligt bättre. :)

Hon är en otroligt bra hoppare som verkligen drar sig till hinderna och vill hoppa. Sen i maj i år har hon plockat pinnar med jämna mellanrum och är nu MSV i bode krok (0p) och rak (1p).

Man märker alltid innan på henne om det kommer gå bra eller dåligt, för hon är på ett visst vis som visar om det kommer gå bra eller inte gå alls. Hon går för det mesta antingen jättebra, eller bra med slarvfel, eller så är det nått hinder som hon absolut inte vill hoppa, och då hoppar hon inte det hindret heller. Har hon ser fått för sig att inte gå rakt fram i tex en rak bana är det ibland inte så smart heller att korrigera henne för då håller hon bara på och klänger på en och vägrar hoppa ner från en :p. Hon är med andra ord otroligt envis! Men en väldigt rolig kanin att tävla när man lärt känna henne.

Hittar ingen bild på henne heller när hon hoppar..

[chriistina]
0

Vad bra du skrev om Gucc, för jag orkar inte sont ^^
Men jag kan bidra med en bild du skickat till mig :D

hjartelyckanskaniner
0

Millenium's Chokladsufflé:

Suffi, ja, vad kan man skriva om henne? Kaxig som få som bebis men här är hon lugn och tar allt i hennes takt. Denna kanin kan inte bli stressig!

Hon tror att hon är drottningen i huset och vill få allt serverat på silverfat. Ute på gräset tänker hon ''Man måste äta mycket för man vet aldrig när man får mat nästa gång'' så hon är pappas gräsklippare;)

Vi har äntligen börjat bli bra kompisar. Inte så att hon hoppar upp i famnen varje gång hon ser mig (har faktiskt hänt att hon hoppat upp på min axel;)) men hon kommer fram när man hälsar. Det har hänt att hon hoppat upp i knät när man sätter sig på knä på tävlingar.

Suffi är min lilla prinsessa<3

Mvh Emma

hjartelyckanskaniner
0

Kyrkeliden's Sann& Ärlig:

Alfred är min nyaste hoppis. Han är 4 månader den 13/11 och vi ska tävla för första gången ihop den 14.

Kan man hitta på fler hyss än Alfred? Jag tror inte det. Vill han komma ut ifrån rasthagen så springer han och massakerar kompostgallert så mycket han kan. Han får ofta adrenalinkickar så han springer runt i buren som en galning. Skulle man pussa honom så naffsar han i läppen på mig:P.

Suffi är Alfreds kärlek. Han fick springa lite ihop med Suffi under uppsikt och de var bra söta ihop! Alfred var lite småkorkad och puttade med nosen på Suffi när han ville mysa, men det ville inte Suffi så hon hoppade över honom varje gång han kom emot henne=P

Jag har tyvärr ingen bild på Alfred. Mina bilder är för stora för att få plats här.

Mvh Emma

kyrkeliden
0

#41 Gammal bild ;O)

Twinklys
0

#41 Här är också en bild på honom, fast nyare ^^ Från tävlingen i Burlöv 18 oktober. Busen försökte bita av kopplet ^^

hjartelyckanskaniner
0

#42-43 Tack så mycket!

Haha, ja också det var inte ens mitt koppel så jag var klad att jag hann reagera innan det var sönder=P Buse!! på Lördag är det debb:D Jag är glad bara vi kommer i mål=P

Mvh Emma

hugoochip
0

Mileniums chocolate chip:

Denna kanin är underbar att ha och göra med,hon skulle aldrig få för sej att bitas och när man går ut i hagen till henne hoppar hon gärna upp i knät<3Hon är ett litet matvrak precis som hennes dotter Suffi;) På banan är hon fokuserad,jag har dock inte haft henne så länge men på den tiden som jag har haft henne så har vi lärt känna varandra och blivit riktiga kompisar.Av alla kaniner som jag sett har hon dom vackraste ögonen<3

Best you can get:

Det här är en kanin med stort hjärta,fin hoppteknik och bra temprament.Jag funderar på att lämna ut honom på foder,han är en okastrerad hane,jättefin!

Black Shadow:

Detta är min ögonsten!Det finns ingen finare kanin än honom,Han är min första kanin och ett tag bode han inne,då vi kom väldigt nära varandra.Han är min bästa kompis<3

Han har en ovana att bitas(Han biter inte mej,bara andra)och min bror tycker han är en djävulskaninXD Han hoppar jättefint men jag trode inte han skulle koma högre än lätt (möjligtvis medel)men igår hoppade han  56 cm och han har hoppat 70 cm i längd:)

nellachilli
0

Min hoppkanin heter porche 911 turbo kallas chilli. Hon är världens underbaraste kanin som alltid är pig och glad(: Jag har bara haft henne några veckor men ännu har hon inte visat någon negativ sidaXD hennes föreldrar är jätte duktiga hoppkaniner så jag hoppas att hon kommer gå långt:D

hugoochip
0

46# Det kommer gå jättebra för henne.Det är jag säker på:)

nellachilli
0

hahahaXD det hoppas jag(y) det kommer att gå jätte bra för dina små ninnisar också(:

hugoochip
0

Tack,jag det tror jag med :D

Jag hoppade Molle idag och han flög över allt och tände värkligen till på banan<3

pigelina
0

#46 Snyggt namn din kanin har(A) den bilen e min dröm bild;)

och väldigt söt kanin:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

PrinzeZz
0

#46 måste ju vara ett syskon till min räcerbil =) Lamborghini Diablo efter Purp och Mio

malin--a
0

#46 & #51 har oxå en unge ur kullen, Opel Speedster :)

nellachilli
0

ja, det måste de vaXD de är jätte lika<3

Zessan
0

Hon är mysig och framåt. Bestämd men aldrig aggresiv;D Här har vi ett riktigt matvrak!X)

Hon gillar mest banan, morötter, äppelgren (helst med löv på) och pellets. Hon gillar å sitta i knät, men vill kunna gå fram och tillbaka i knät.

Hon har haft två tidigare riktigt fina kullar, hon är en riktigt bra mamma!:)

Min "lilla" ögonsten<3

hugoochip
0

Naww,gud vilken liten goding!

Min ena kanin älskar åxå att ligga uppochner i knät<3

Zessan
0

#55 tack, elr vad man ska säga<3 Hon e verkligen min lilla ögonsten<3:)

HuckleberryFinn
0

Huckleberry Finn

Hugo, som han kallas dagligen är en snäll och go kille. Han ÄLSKAR att hoppa och att leka i snön. Han vill vara bland folk så mkt så möjligt. Sen kankse han inte är den bästa barn kaninen pga. att han kan bitas ibland om han är tastlös men oftast e han snäll :)

Hugo, tävlar även och han är ganska bra vi har blivit placerad nästan på alla tävlingar vi varit på.

han är medelsvår i krok och lätt i rak, vi har tävlat i ca. ett år nu.

Han är ganska dragig och har ett ganska högt tempo när han skutter runt en bana så de går väldigt fort , men han är väldigt nogran.Skrattande

Han är min lilla ögonsten<3!

HuckleberryFinn
0

The Big Bozz

Teddy, som han kalls dagligen är en mycket snäll och go kille som tar dagarna som dom kommer och strässar inte upp sig i onödan. Han är väldigt slö då de gäller hoppningen. Han skutter runt i sin egna takt.

Teddy, tävlar i lätt i krok och Medelsvår i rak. Rak är hans favorit för då är de bara raktfram och då brukar han springa extra fort.

Han älskar att lulla på i hagen och äta gräs…Han är ett STORT matvrak<3!

Glad

han är min lilla teddy björn<3

LoveYourRabbit
0

Busan

Min kanin Busan är en riktigt liten sötis, han är en vit dvv med blåa ögon, och otroligt snäll ! Han skulle aldrig göra någon illa, och han har aldrig bitit någon.

På hoppbanan här hemma ger han allt, fast han kan vara lite försiktig när det gäller att prova nya höjder, om han inte vågtar hoppa, så springer han mest in i bommarna x]

Han har aldrig blivit tävlad, men ska försöka göra det någon gång under sommaren Skrattande

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

minkaninester
0

#29: Även 1 pinne i krok nu.

MVH.
Louise T

alwiz
0

#26 Mycket nytt om Pilot kmr här.

Pilot är en hona, orkar inte berätta hela historien nu men ni på kif vet nog vad som hände ;)

Hon är nu MSV i krok och Lätt+2p i Rak.

Hoppar jättefint och taggar igång ordentligt innan hon ska hoppa. Har inte tävlat så jättemkt på sistånde men hon är riktigt duktig när hon väl är ute på banorna. ^^

alwiz
0

#27 Nelly fick avlivas i höstas pga. sjukdom.

Emiizan
0

Snutte

Snutte är en både bitsk och otroligt kelig kanin. Ibland är han hur busig som helst och man blir riktigt irriterad, men samtidigt kan han gosa ner sig i famnen medan man klappar honom över ryggen :) Han visade inte nån talang av hoppning överhuvudtaget i början, men jag märker hur duktig han har blivit! Som liten hoppade han ca. 10-20 cm och nu är han redan uppe i 50-60cm.

Snutte har aldrig blivit tävlad men efter några veckors träning så kanske det blir nått :)

Upendo
0

Pilens Fruktsocker
Bärnad är min härligt tuffa grabb, En riktig glädjespridare!
Hoppningen fattade han från första början, dock var det korrigering efter varje hinder de första starterna. Det där med att springa rakt är inte riktigt hans grejj. Dock har han blivit otroligt mycket bättre :)
Bärnad är verkligen en pojke med framtiden för sig, han har startat 6 gånger, och tagit 4 pinnar. De två gånger han inte tagit pinne har han kommit precis utanför placering.

Annars är Bärnad en härlig levnadsglad kille, med mycket fart under de små tassarna :) <3

minkaninester
0

Stjärnans Lavender Perfection " Ella "

Den här "lilla" tjejen har jag inte haft så länge, men hon har redan visat stor kapacitet!
Hon väger runt 1,6 kg just nu och är imorgon 4 månader.
Och större blir hon för var dag!

När Ella hoppar är det stora och luftiga hopp, hon har en utmärkt teknik med bakbenen!
Hon ska starta den 25;e Juli i lund - Lödde cup. 
Ska bli intressant att se hur det går! :)

Foto: Hanna Persson (Jetaime)

MVH.
Louise T

MajaL
0

Min Kossan (Tussilagons Fuzzy Navel).

Hoppat 70cm som högst.

Tävlar främst i rak och höjd.

Jobbar på att klassa upp honom i MSV just nu i R och även uppklassning i höjd så klart, vilket är hans starkaste gren.

Han har ett väldigt explosivt temperament som varit svårt att jobba med. Varit svårt att få honom att kontrollera sig inne på banorna. Men vi har fått bukt med det nu tycker jag, i alla fall på hemmaplan och det går allt bättre på tävling. När han väl kan kontrollera sig på banan så skjuter han i höjden, han är en riktig höjdhoppare. Hariga ben också.

Han är en av de jag satsar mest på.

Älskar honom verkligen, han är som min lilla baby.Skrattande

Han är alltid livlig inte bara på hoppbanorna. Han älskar spring och fart och fläkt. Det går alltid undan i kopplet, så har just fått skaffa ett långt koppel på typ 3m, för att jag inte ska stoppa honom på hoppbanorna om jag inte hinner med. Han är även utställd och ska reggas i slutet av året.

Han används flitigt i avel också just för hans hopptalang men även eftersom han är en av få winerfria gubbar i landet med den rasen och pälstypen. Enligt hans uppfödare tror jag han var den första i Sverige av sin färg som var rexpälsad dvärgvädur (+ winerfri). Hoppningen har han medfött, han har det i blodet lixom. Hans föräldrar är importer, tror inte det är hopplinjer. Vet väldigt lite om de.

#65 Gud så juvligt söt! Vi ses där förresten! =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

SuperLivis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min lilla grabb heter Flisan, det är en kille .. Ni kan läsa mer om detta konstiga namn under min presentation, eller "Min Sida", orkar inte ta upp det här.. :3

han har hoppat 60 cm - en gång. -.-

När han var några månader klarade han 8 st 20 cm på raken ..

Men jag vet inte vad som har hänt, för nu hoppar han knappt det ens!

Han stannar oftast framför hinderna .. Ibland hoppar han stillastående eller så river han ner översta bommen med framtassarna.

När jag har provat 30 puttar han bort mellersta bommen och hoppar där i mellan.

Men ibland hoppar han riktigt fint!

Så får se hur det blir, hade tänkt tävla i Augusti men det verkar inte bli så nu.. :/

men jag älskar honom.

Men han är lite tjock (A)

Bifogar en film, det finns fler när han hoppar om ni söker på "SuperLivis"

[DonnaVille]
0

Vi börjar med min första kanin, Donna.

Donna föddes igentligen till utställningskanin. Eller vad man säger. xD Hennes föräldrar är i alla fall riktigt fina utställnings kaniner som har kommit väldigt långt :) Hon är köpt på Dalas kaningård i Båstad. Jaja, Donna var min första kanin. Donna var mycket mysig att hantera m.m. Jag bärjade hoppa henne när hon har runt 5 månader tror jag, jag  kommer inte ihåg! :o Haha, men hon hoppade väldigt tidigt 50 cm, ett hinder! Då jag inte kunde så mycket kaninhoppning började jag ju träna helt fel, höjde efter varje hopp, inte bra Sophie! Men sedan blev vi medlemmar på SKH, och vi lärde oss mycket, både hon och jag. :) När hon var 1 år, tror jag (shit vad dåligt minne…) så parade Ingela henne, och det blev en liten unge, som hon tyvärr åt upp. =( Men när hon har två, fick hon en till kul, som Ingela ville ta på henne, 5 underbara kaninungar, alla lever fortfarande, inga hade bett-fel eller ngt, och Ingela var så nöjd med ungarna så hon skulle behålla allihopa. :') Känns riktigt bra tycker jag. Men det märks att Donna inte har någon hoppare i släkten, hon blir lätt nervös på tävlingarna, och börjar slrarva, hemma hoppar hon super bra, men på tävlingarna, vet jag inte riktigt vad som händer. men det är träning som gäller :) !!

Donna är av rasen Tan. :)

Bilden är på Donna och en av hennes ungar i köket :) xD

[DonnaVille]
0

Sedan har vi Silvergläntans Whisper of det heart, även kallad Ville :)

Han är en mycket trevligt kille, gör riktigt fina hopp när han sträcker ut sig! =) Jag har inte haft han så länge, men han trivs nog bra här då han e vädligt bra kompis med Donna xD Han är en madagaskar brokad Hane på två år! Han hoppade på 13 sek, i rak-bana 4 juli :o Jag var riktigt nöjd <3

Han är en vädurs-korsning med mycket charm. Älskar verkligen denna killen :)

Klassning:

Rak-lätt

Krok lätt 1p :)

minkaninester
0

#66: Nej vad kul! :)

MVH.
Louise T

MajaL
0

#70 Får hålla utkik efter din lilla Ella. =P

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

minkaninester
0

#71: Gör så! ;D Eller en lejonhuvad dvv/korsning som springer som en galning (a)

MVH.
Louise T

MajaL
0

#36 Vilken cool bild! =P

#72 Japp, och du får kolla efter den överaktiva Kossan och hon som hänger i snöret efter. ;P

Kommer ha ett gäng små åskådare också som bara ska känna in hopp- stämningen ( de kommer tävla i framtiden ).

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Upendo
0

Lite nytt om Bärnad :)

Min lilla pojke har blivit riktigt stor. Blivit msv i både rak & krok och har hunnit plocka två pinnar i kroken. Han har bevisat att hoppning är något för honom. Jag skrev tidigare att det blev korrigeringar efter varje hinder. Detta har vi tränat bort, nu är det rakt fram som gäller. Han tänder verkligen till på banan och är riktigt rolig att föra. Han vill helst att man ska gå långt bak, om man kommer för nära kan han bryta ut. Bärnad är verkligen en grabb som jag tror mycket på, mattes stjärna! <3

alwiz
0

Nytt om pilot ;)
Klassing, Krok&Rak: MSV 1p

love96
0

Nonstops Magma Hot Sauce "Misty"

Misty är en rolig, hopp glad tjej som ger gärnet hela tiden. Om hon inte får träna så mycket så är hon på lite dåligt humör och försöker smita ut och hoppa lite på banan. Hon är klassad med 2pinnar i rak lätt och ny klassad som MSV (vi har aldrig tävlat den grenen än.) Misty hoppar superfin, men hon kan riva lite nu för att magen är kvar, men vi håller på att ta bort den så hon blir fin igen. Hon är ingen gostyp, det är det värsta hon vet, gosas med henne är att hoppa. Misty är en tjej som jag alltid litar på. <333 :D

Loewen
0

~ Flisan ~

Jag "hobbyhoppar" bara, med min löwen/lejonhuvade Flisan, men hon är riktigt duktig och kan hoppa ganska högt. :-D Hon är en gosig dam som älskar mysstunder, men hon vill att saker ska göras på hennes sätt.

Egentligen är hon inte speciellt renrasig, men det spelar ingen speciell roll då jag aldrig har varit intresserad av att ställa ut henne. Hon är min bästa vän och hon är verkligen speciell, mattes lilla tuffs. :')

Courage does not always roar, sometimes it's the quiet voice at the end of the day whispering I will try again tomorrow.
www.loewen.blogg.se